• Sussieohl

rengöra en ljus barnvagn?

har ni några tips? jar några rosa partier på min vagn och skulle vilja rengöra dom, hur bär jag mig åt?

• Svar på tråden rengöra en ljus barnvagn?
  • Peztis

I bruksanvisningen till min EL så står det att man ska handtvätta men efter att en av kissarna använt barnvagnen som toalett (gissa hur arg jag blev!) så slängde jag allt i tvättmaskin och tvättad epå 30 grader och det ser jättefint ut nu!

• Sussieohl

det är en emmaljunga scooter jag har, svart och rosa, kan man verkligen plocka loss all klädsel?

• Peztis

På min EL Cerox så kan man ta bort allt, ta ur skenorna ur suffletten osv. Det sitter tryckknappar här och där som är rätt hårda.

• Peztis

Min är svart och vinröd och har inte missfärgats. Det står visserligen att det ska handtvättas men blir man tillräckligt desperat så... då stoppar man in allt i tvättmaskin och håller tummarna!

• Sussieohl

haha!! ja då äre det kanske bara att pröva! ngt tips på rengöringmedel? eller använde du vanligt tvättmedel i maskinen?

• Peztis

Vanligt tvättmedel men jag tror inte jag använde sköljmedel...
    Och så ngt "mjukt" program...

• Lallan

Jag har tvättat min EL klädsel i maskin på 40 grader, vissa delar även i 60 grader (har den ljusbeiga klädseln) Suffletten har jag handtvättat och använnt tabort till!
    Mjukmedel gör att ytan inte är lika motståndkraftig mot vatten så det ska man undvika!

• Lallan

Har något vagt minne av att jag läst om någon som tvättat sin klädsel (svart och röd) och det röda hade blivit gråaktigt!

• Sussieohl

neeej ag vågar inte efter det lallan skrev ;) tänkte gå in på banens hus å fråga ;)

• Peztis

Men tappa upp lite ljummet vatten med tvättmedel och låt det ligga en stund, kanske kan du skrubba försiktigt på de mest skitiga ställena.

Alltså, man måste ju kunna rengöra!
    Det är ju skitiga små kladdisar som använder vagnarna!

• Lallan
    Lallan skrev 2007-10-08 10:53:25 följande:
    Har något vagt minne av att jag läst om någon som tvättat sin klädsel (svart och röd) och det röda hade blivit gråaktigt!
    Det var i tvättmaskinen alltså!

För hand står det i tvättinstruktionerna så skulle det hända något då så är det ju bara att reklamera. Svårare när man inte följt instruktionerna!
  • stinamaria

När jag har tvättat klädslar har jag använt vatten och galltvål och tvättat i handfatet på de ställen som varit smutsiga. Har alltid fungerat bra.

Svar på tråden rengöra en ljus barnvagn?