• Annica30

Var göra 3D ultraljud i Danmark? O varför?

varför gör man de i Danmark?? Är de billigare, eller? Ni som har gjort, var har ni gjort de, o vad kostade de??

• Svar på tråden Var göra 3D ultraljud i Danmark? O varför?
  • MyDream

När jag väntade min son för ett år sedan ville vi ta reda på könet. Jag läste väldigt mycket om 3D ul här inne på fl och det verkade fantastiskt att få se sitt barn så tydligt inne i magen.
    De bilder jag tittade på hos medlemmar här inne var bäst hos dom som varit i köpenhamn.
    Vi gjorde det på www.scanningsjordemoderen.dk när jag var i v 27.
    För mig var det skönt att få se att allt var som det skulle med bebben, de kollar igenom allt på den lille och är skyldiga att informera om de hittar något avvikande.
    Det var en otrolig upplevelse och bilderna blev fantastiska. Vi betalade ca 1600 svenska, fick allt på dvd och ca 50 bilder. Efter 30 min la lillen händerna för ansiktet, vi fick gå ut och promenera runt kvarteret sen fortsatte vi i 30 min till. De gjorde verkligen ALLT för att vi skulle få så tydliga bilder av lillen som möjligt. Priserna är ungefär desamma i sverige, beror mycket på hur många bilder du vill ha och om du vill ha det på dvd.
    Vi bor i göteborg och nu finns det 3D ul även här, många åker till tittut i stockholm men vi kommer absolut att åka till köpenhamn igen när det är dags för syskon. Jag spanar fortfarande på många medlemmars 3D bilder och jag tycker fortfarande att de som är gjorda i köpenhamn är snäppet bättre.
    Det var värt varenda krona, ett minne för livet!

• charlie och novas mamma

klinikerna i sverige har väl kommit i år va? därför många på här på fl gjort detta i danmark, när ja väntade min son förra året fanns de inte i sverige va ja kunde hitta.
    Men i sverige kostar den duraste undersökningen 1600 kr, å då får man undersökningen på dvd å jätte mkt bilder, sen kan man ju ta en billigare variant som kostar 1200 tror ja å då får man ingen dvd film.
    Verkar så himla kul å göra detta! e gravid nu me nr 2 men de har inte blivit av att vi åkt å gjort de, å nu är ja i vecka 32 så snart få ja ju se bebisen en då.

Våran Gofiis ska bli storebror, BF 2 dec =)
  • MyDream

Glömde skriva att det finns en 3D bild i mitt galleri om du är nyfiken.

• Annica30

Vilka kliniker i Sverige finns de som gör 3D?

• MyDream

Annica30 - Barnmorskegruppen i göteborg, Tittut i stockholm och Selbing i linköpning.
    De är de jag känner till. Sen finns det vissa sjukhus som har börjat att använda sig av 3D ul men det är inget du kan boka och betala för utan det är bara ren tur om du får tillgång till det på ditt rutin ul.

Svar på tråden Var göra 3D ultraljud i Danmark? O varför?