• Surface

Vad innebär livserfarenhet?

Ja, vad innebär det för er?

Är det så tråkigt som många vill påskina att livserfarenhet bara är en åldersfråga eller är det som jag vill tro, att stor livserfarenhet innebär att man varit med om mycket och gjort mycket?

Vad säger ni?

Se auderis delere orbem rigidum meum!
  • Svar på tråden Vad innebär livserfarenhet?
  • susye

det har väl inget med ålder att göra utan mer med om man har gjort mycket saker o testat olika grejor

• Supermummy

ju längre liv, desto mer erfarenhet av det...

• fabler

För mig har det inget med ålder att göra. Jag har större livserfarenhet än min sambo o han e fem år äldre än mig.

• Surface

Precis detta jag ville få fram!

Man får livserfarenhet av att uppleva saker!

• susye
    Surface skrev 2007-10-04 20:00:22 följande:
    Precis detta jag ville få fram!Man får livserfarenhet av att uppleva saker!
    jopp inte blir man vis o klok om man bara sitter hemma tex
  • Surface
    susye skrev 2007-10-04 20:01:50 följande:
    jopp inte blir man vis o klok om man bara sitter hemma tex
    vissa påstår nämligen att man bara får livserfarenhet genom att vara äldre. Så då borde jag vara ganska ovis. Fast jag är nog mer frågvis
  • sommartorpet

Ju längre man hållit på med något, ju mer erfarenhet får man. Varför skulle det vara annorlunda med livet än med allt annat runt omkring oss.

• juzze

allt är ju inte svart eller vitt. det är väl en kombination av vad man upplevt och hur länge man levt? de allra flesta 50-åringar har mer livserfarenhet än 20-åringar, det säger ju sig självt. för mig är livserfarenhet inte lika med att man råkat ut för svåra saker, som många gärna vrider det till. all erfarenhet är livserfarenhet, positivt som negativt. så att ålder inte har något med saken att göra tycker jag låter väldigt konstigt. men det kanske bara är jag.

Svar på tråden Vad innebär livserfarenhet?