Kräks laktosintoleranta av mjölk?
De flesta trådar jag hittat pratar om diarré, gaser, ont i magen och liknande symptom. Hör kränkningar och uppstötningar till 'vanliga' följder också eller är det i stort sett andra vägen det visar sig?
De flesta trådar jag hittat pratar om diarré, gaser, ont i magen och liknande symptom. Hör kränkningar och uppstötningar till 'vanliga' följder också eller är det i stort sett andra vägen det visar sig?
Heh... sorry... kräkningar menar jag så klart, inte kränkningar ;)
Jag vet inte hur det är för andra, men jag har varit laktosintolerant hela mitt liv och jag har aldrig fått problem med diarré, gaser eller kräkningar. Min mage gör bara sjukt ont och svullnar upp så jag knappt ser fötterna
Jag själv lider av laktosintolerans (+ halva släktet!).
Har aldrig hört att nån skulle ha kräkts.
Det är nog oftast ont i magen och diarré. Och pruttar !
Gäller frågan dig eller ett småbarn? För hos småbarn är mjölkallergi vanligt, och det kräks de ofta av. Men kräkningar av laktosintollerans har jag inte hört talas om innan.
Min f.d. plus min yngsta dotter har det, och på dom beror det på mängden dom fått i sig, men aldrig kräkningar.
jag är laktosintollerant och min man också o vi kräker ikapp om vi dricker mjölk får även diarre o ont i magen
Oki, tack så mycket för alla svar.
Det gäller min dotter, 2 år, som är glutenintolerant och något mer som vi håller på och testar oss fram till. Hon blev bara marginellt bättre när vi uteslöt laktos så vi trodde inte att det var där problemet var först, men nu när vi återinfört laktosen så kräks hon :(
Om det hade varit ett hyfsat vanligt symptom så tänkte jag att det kanske var sådan där laktosintolerans som hörde ihop med glutenintoleransen, åtminstone delvis, men nu vet jag inte vad jag skall tro annat än att det väl är något annat då, i alla fall.