• PeggyLee

Bästa tatueraren i Skåne? Mycket bilder på tatueringar tack?

Jag ska snart tatuera mig o jag vill "ha" den bästa som finns att uppbringa i Skåne
    Vilka erfarenheter har ni? Var finns den bästa?

Jag vill oxå ha lite tips på bra sidor med tips o ideér om vad man kan tatuera.

Tack på förhand!

Mvh Peggy

• Svar på tråden Bästa tatueraren i Skåne? Mycket bilder på tatueringar tack?
  • menilla

Skall tatuera mig imorgon i Ystad hos Stina på Eye Screem Tatoo.
    Har för några år sedan gjorde jag hos Johnny i Lund. Några år tidigare hos Charlie på Tatooworld(hette det då) i Malmö.

Så jag har provat 2 och tar den 3 imorgon. Är nöjd med de 2 som jag har provat och Stina litar jag på.

• PeggyLee

Är det så att de flesta tatuerare är duktiga?
    Måste de gå någon slags utbildning eller får ngt slags "diplom" när de är färdiga?

Finns det typ ett "rikdsförbund" eller?

• menilla

Ingenn aning hur det fungerar. Men de åste väl gå som lärlingar ett tag tycker jag.
    Men som JOhnny i Lund- han är känd för att vara duktigt och har vunnit en hel del tävlingar, saa gäller Charlie.
    Stina vt jag inte om hon har vunnit tävlingar, en hon är alltid fullbokad, så det ser jag som ett gott tecken.
    Bästa är att kolla runt på deras hemsidor och se vad de har gjort.

• Puck76

charlie är bland de bästa i sverige, men han tar inga nya kunder... däremot tar jens som köpt hans salong det, och han är oxå duktig, upplärd av charlie

• kramgrisen

charlie ska avrs grymt duktig.. sen johhny ska vara en av de bästa i sverige med.. vill ha en tattuering.. och tänkte gå till Johhny men han har nog flyttat sin salong.. låg vid connys shop innan vet jaiaf..

• PeggyLee

Man måste ta sig till Malmö alltså?

• menilla

Så, nu är jag tatuerad och snygg på ryggen. Samt fått lite fkta att dela med mig:
    De går i lärling alla seriösa. Längd lite olika beronde på hur duktiga de är och vem de är hos.
    Stina är mjuk på handen och superduktig på att rita. Dock fullbokad 8 månader framåt.
    Charlie har gått iväggen och tatuerar inte just nu.

• PeggyLee

Menilla: Va snällt att du frågade en massa av det jag undrade

• lillaponnyn

Johnny i Lund gillar inte göra tribal heller hur det nu stavas har jag hört så det göra han inte så bra sa dem på mitt förra jobb, annars gör han fina tattos 

Svar på tråden Bästa tatueraren i Skåne? Mycket bilder på tatueringar tack?