Koppla ur airbag ur Renault Laguna?
Någon som har koll på vad det kostar att koppla ur airbag ur en Renault Laguna?
Och kanske var i Linköpingstrakten man gör det?
Någon som har koll på vad det kostar att koppla ur airbag ur en Renault Laguna?
Och kanske var i Linköpingstrakten man gör det?
Jag har inte en aning men åk till er auktoriserade Renault verkstad och kolla med dem!Låt ingen annan göra det.. jag tror att det är en försäkringsfråga också men jag vet intesäkert,kolla detta noggrant!! Jag vet att det är vissa som inte gör det överhuvudtaget på grund av att de inte kan garantera att urkopplingen funkar (har en kompis som hade en opel och de gjorde inte det men detta, är iofs 5 år sedan).. vi har en toyota och de gjorde det gratis för oss.. och det funkade bra, de plockade ur hela airbagen så det inte skulle bli fel och att den skulle lösas ut av "misstag"..
okej.
ingen annan som har koll på pris?
Jag har gjort det på en Saab 9-5. Fick betala 995 kr.
okej. brukar ligga runt där överlag eller?
mailade rejmes o frågade nu.
Har oxå hört en skräck historia av min körlärare, som kände en man som hade låtit en verkstad koppla ur airbagen, men den löste ut ändå. Som tur var fanns inte barnet i stolen som vart helt förstörd!
Jag skulle aldrig våga chansa!
Du ska säga till dom att dom ska ta bort airbagen inte bara koppla ur den. Vi har en skoda octavia och vi skulle fått betala mellan 1500-1800, men sen klantade sig verkstaden så första gången kunde dom inte koppla ur den så vi fick betala runt 1200 istället och då hade dom även satt dit en ögla för nästkommande bilbarnstol.
nu svarade rejmes. (citat) "renaults filosofi är att barn inte ska sitta fram utan bak i bilen. därför kopplar vi aldrig ur airbags i renaults. nyare renaults har däremot en avstängningsknapp. men vi kopplar aldrig ur."
nej nyckelavstängning är aldrig säkert eftersom själva krutladdningen fortfarande sitter kvar i bilen.
Och vågar du verkligen lita på det om du krockar???
jo jag vet att de snackar om att inte är helt säkert.
men å andra sidan tycker jag alla gör det oxå.
det jag vet är att 3 bilstolar sitter inte bra bak i en laguna. o jag har kompisar med samma årsmodell o märke på bilen som har sina urkopplade o det verkar mkt smidigare att ha en av stolarna fram.
men jag ska undersöka vidare...