• Dripknot

3-veckors sover hela natten, normalt?

Hej! Min dotter blir 3 veckor nu imorgon. De två senaste nätterna har hon sovit rakt igenom. Vad jag har gjort är att jag har ammat henne i sängen och hon får äta så länge hon vill. Bjuder båda brösten om hon så vill det. Sen somnar hon och sover till runt 6.30-7.00 om morgonen. Samma procedur igår kväll och hon vaknade imorse vid 6.45. Börjar amma henne vid midnatt, då min sambo kommer upp med henne. Jag brukar sova mellan 22.45-00.00. Sen tar jag min dotter för natten och han sover här nere i soffan med öronproppar för att få sin sömn tillgodosedd.

Men jag undrar om det är normalt att en 3-veckors inte ammar om natten 1-2 ggr? Hon äter annars mycket bra om dagarna och sover 3-4 timmar åt gången. Jag brukar dock väcka henne varannan timme så hon får äta var 3:e timme.

Tacksam för synpunkter och svar!

• Svar på tråden 3-veckors sover hela natten, normalt?
  • Tonx

Ja, det är normalt.
    Är ju vanligast att de äter nattmål vid den åldern, men rätt många ändå sover över nattmål tidigt.

Var beredd bara på att det inte behöver vara bestående. Första året kan sömnen variera rejält!

• Ahdela

Jag är lite förvirrad, hon sover väl inte hela natten utan "bara" mellan kl 00 och ca 06? Eller kanske lite mindre eftersom hon äter kl 00 oxå, eller har jag missuppfattat? :o)

• Tonx
    Ahdela skrev 2007-10-05 09:37:01 följande:
    Jag är lite förvirrad, hon sover väl inte hela natten utan "bara" mellan kl 00 och ca 06? Eller kanske lite mindre eftersom hon äter kl 00 oxå, eller har jag missuppfattat? :o)
    Vad är hela natten enligt dig då?
  • Ahdela

Hela natten är som min syster sade "7-7" ungefär.
    En hel natt är inte ca 5 timmar, men det är ju trevligt att hennes bebis sover så pass iaf :o)

• M1FFY
    Ahdela skrev 2007-10-05 09:41:30 följande:
    Hela natten är som min syster sade "7-7" ungefär.En hel natt är inte ca 5 timmar, men det är ju trevligt att hennes bebis sover så pass iaf :o)
    Hela natten för en liten bebis innebär 5-6 timmar. Låter kanske lite konstigt men så brukar det stå i böcker.
  • Tesie

Men om nu spädbebisar sover ungefär 18 timmar per dygn, då har jag väldigt svårt att förstå att natten för en bebis är på 6 timmar!

Min 2 veckors bebis sover för natten runt 23 o ammas halvsovandes var 3,5 timme. O gör morgon runt 8-10 på morgonen.

• Tonx

Ahdela skrev 2007-10-05 09:41:30 följande:

Hela natten är som min syster sade "7-7" ungefär.En hel natt är inte ca 5 timmar, men det är ju trevligt att hennes bebis sover så pass iaf :o)
    Äh, 6 timmar för en 3-veckors är definitivt hela natten.

Om hela natten är 12 timmar, då finns det ju knappt nån som sover hela natten.
  • M1FFY

Tonx: Precis, det är ju faktiskt inte så himla vanligt att en 3 veckors bebis sover 5 timmar i sträck ens.

• Aurora

5-6 timmar är hela natten håller med....och till TS....NJUT!!!!!!*ler*

Svar på tråden 3-veckors sover hela natten, normalt?