• katarinafi

3månaders kris

Snälla ni människor där ute jag behöver ett råd...
    Så här ligger det till:
    Jag och min sambo har flyttat ihopsedan 3 månader. Jag har tre barn i åldern 9,13,15 år gamla(killar!!). Vi fick en dotter i juli. Mina söner är sedan jag fick barn aldrig med sin pappa, förr var de där åtminstone varannan helg och någon dag i veckan.
    Ni hör väl redan här att belastningen är stor!!?
    mitt ex jävlas alltså med mig/oss och han håller på att lyckas förstöra.
    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, hur vi ska göra.
    Min sambo har bott själv och har ingen erfarenhet av barn.
    Han håller naturligtvis på att gå upp i atomer inemellan.
    Vad skulle ni ha gjort??
    Vi har rest bort för att komma ifrån. Mitt problem är att mina söner inte har någon annan än sin pappa att åka till(normaLT!!!)
    Vad ska VI göra??????hjälphjälp tacksam för svar kram

• Svar på tråden 3månaders kris
  • lollo99
    Min sambo har två barn sen tidigare sonen har bott hos oss och haft ibland umgänge med sin mamma.Vi har haft ett helvete med mamman i alla år hon använde sin son som vapen för att sabba för oss.Vi visste aldrig om han skulle vara hos henne på hennes helger för hon gjorde allt för att vi inte skulle kunna få planera våra liv och inte kunde sonen få veta heller.Vi hade heller inga som kunde hjälpa oss att ibland kunna få rå om bara varandra utan barn det var påfrestande för ena helgen hade vi sonen och andra helgen båda barnen. Nu har vi varit tillsammans i 13år och har två gemensamma barn och mamman har väl inte slutat än riktigt med sitt skit men snart så har hon inte mycket att komma med då barnen är myndiga.Vi har fått bita i det sura äpplet och kämpat för att orka för vi ville leva tillsammans och det ska aldrig hon få förstöra! Vi hade ett umgänges avtal där mamman hade fyllt med så mycket umgänges tider med sonen men hon följde aldrig detta avtal utan sa alltid ifrån vid det aktuella tillfället och alltid en dag innan han skulle dit.Tycker att det är så omoget att hålla på så det är ju bara barnen som blir lidande!! Ledsen
  • Therese33

Förstår att det inte är lätt för din sambo, men å andra sidan så visste han väl vad han gav sig in på eftersom du hade tre barn sedan tidigare? Han får nog ställa in sig på att du får ta allt ansvar och han måste självklart hjälpa till.
    Kan du inte prata med ditt ex och förklara att han måste ta mer ansvar för sina pojkar? Eller är han svartsjuk för att du skaffat barn med någon ny? Isåfall kanske det är övergående?

Svar på tråden 3månaders kris