Bästa amningsfåtöljen?
Jag vill gärna köpa en fåtölj att ha att amma i (vet att det inte är nödvändigt) men kan inte riktigt bestämma mig för vilken. Någon som har tips på bra? Vad ska man tänka på?
Jag vill gärna köpa en fåtölj att ha att amma i (vet att det inte är nödvändigt) men kan inte riktigt bestämma mig för vilken. Någon som har tips på bra? Vad ska man tänka på?
Jag har köpt en IKEA Jennylund. Den känns perfekt för mig - rak i ryggen, armstöd i rätt position, tvättbart överdrag och billig (ca 1500kr). Jag har gjort så mysigt i sovrummet med fåtölj, fotpall, amningskudde, ett litet bord, myslampa, tv... Nu är det bara bebisen som fattas! Sen kan jag dra mig tillbaka till mitt amningshörn och resten av familjen kan härja runt bäst de vill i huset.
Spooky: Ja, den har jag kikat på...verkar bra i ryggen och som du sa...billig!
tänk om ni inte ens kommer kunna amma
Mstery: Nej, den risken finns ju men jag tror nog att man kan hitta andra användningsområden...det finns ju flaskor!
Mstery: Jag har kunnat amma de andra barnen, så det hoppas jag verkligen! Annars får jag väl sitta i lugn och ro i mitt hörn och mata med flaska.
Spooky: köpte du fotpallen på IKEA också? Antar att den passar till fåtöljen.
Sunstar83: Tyckte också kommentaren var lite "knäpp" men ibland kan saker och ting låta värre i skrift fast då kan man ju utveckla vad man menar lite bättre. Det finns ju som sagt flaska och massor av andra tillfällen där man kan mysa ihop. Tack för ditt inlägg dock!
Jag köpte en Ektorp fotpall till. Den är jättestor men det blir väldigt skönt när man drar den helt emot fåtöljen och så är det förvaring under locket. Vi är jättenöjda! Det finns små "rullkuddar" tll med. Skönt att ha bakom nacken eller i svanken.
CeciliaBa: Jo jag vet, jag tände till lite på det inlägget, kanske mest för att höggravida och superhormonella jag är på lite så där humör idag men också för att jag inte tycker det var rätt forum eller rätt formulering för ett sådant inlägg.
Man ska ju dock inte tro att bara för att man kanske inte kan amma att det inte finns tillfälle för att mysa ner sig i en fotölj tillsammans med den söta lilla knodden och bara gosa och vara nära varandra, så visst kommer det att finnas andra sätt att knyta an till den lilla.
Spooky: Det låter ju jättemysigt och bra! Kanske ska jag testa nästa tripp till IKEA.
Sunstar: Japp, vet vad du menar med gravhormoner...haha!!
Angående fotpall! Jag har haft alla mina barn på Neo och där gör man så bra förutsättningar som det bara går för att kunna amma, flera olika sorters fåtöljer, fotpallar i olika modeller, amningskuddar och osv. Det är bara att prova sig fram och välja.
Senaste gången hade de en ny fotpall, från IKEA. Deras fotpall för barn till tex. toa. Jag frågade vad andra föräldrar hade tyckt om den och den hade bara fått bra kommentarer. De andra fotpallarna som de hade på Neo var hårda av trä eller stål, om man råkar snubbla på dom (inget man vill göra med spädbarn i famnen) lät det väldigt mycket och man blev väldigt lätt skadad. Men den från IKEA var i plast och den for ju bara iväg om man snubblade på den, mycket lättare att behålla balansen. Så om du ska handla fotpall kan jag rekomendera IKEAs, den är väl inte den snyggaste på marknaden men bra.
ursäkta om jag lägger mig i, men vad ska man med fotpall till? är det inte bekvämast att sitat skräddare?
Jag köpte faktiskt en Poäng fotölj från IKEA pga att man kan sitt och gunga lite i den. Den har varit perfekt. Nu har jag slutat amma men sitter i den när jag ska söva om sonen på natten när han har vaknat genom gungen.
Så jag rekomenderar POÄNG.
Vi köpte en reclinerfåtölj på jysk med fotpall. Dom hade en sån på BB och jag tyckte den var toppen! Efter man ammat så la man bara gossen på sin mage och sjönk ner till halvt liggläge..*L*..Har använt den jättemycket.
Ett tips är att köpa en utan eller med väldigt lågt sittande amrstöd. Tycker att det är svårt att amma i stolar med armstöd när sonen blivit längre för då får han ej plats mellan armstöden.