• Tessa76

Bra tygbutiker i Stockholm?

Jag funderar på att kanske sy några påslakan och divese saker till bäbis som kommer om två månader, men vet inte riktigt var jag ska hitta fina barntyger.

Är det någon som har tips på bra tygbutiker i Stockholm? Gärna innerstan, men även utanför?

• Svar på tråden Bra tygbutiker i Stockholm?
  • Tessa76

Jag var förbi en tygbutik idag som ligger i Sikla köpcenter, men tycker att barntygerna där var lite för "skrikiga" i min smak. Lite för mycket cerise och mörkblått och för mycket mönster på för att passa som påslakan till en nyfödd..

Är det ingen som har förslag på var jag kan ta vägen för att hitta nåt fint?

• helenajoanna

...Eh, vad heter butiken nu igen. Bebisbutiken på Norrtullsgatan? Där har dom massor av barnvagnar, påslakan osv. Men även som en "tyghörna" med fina tyger som passar att sy bebisgrejjor av! Vänta ska googla lite...

• helenajoanna

Bonti Barnvagnar & Barnkammarinredning
    Norrtullsg. 33
    11327 STOCKHOLM 08 - 30 69 16

• Tessa76
    helenajoanna skrev 2007-10-06 17:44:15 följande:
    ...Eh, vad heter butiken nu igen. Bebisbutiken på Norrtullsgatan? Där har dom massor av barnvagnar, påslakan osv. Men även som en "tyghörna" med fina tyger som passar att sy bebisgrejjor av! Vänta ska googla lite...
    Tack så mycket för tipset, dit måste jag absolut gå och titta!!
  • Vide

Tygverket på St Paulsgatan vid Slussen har jättemycket tyger. Har dock inte kollat speciellt på barntygerna så jag vet inte om de är fina.

Svar på tråden Bra tygbutiker i Stockholm?