• devega

När började er bebis att jollra?

Vår lilla tös är fem veckor och har en massa ljud för sig, men något joller har inte kommit än ... När började er bebis att jollra?

• Svar på tråden När började er bebis att jollra?
  • Sandie86

1½ eller 2 månader va han...

• nasse1

måste fråga hur skiljer sig joller från "prat"?

Min dotter e 4 månader o har "pratat" sen 3 ungefär lite innan kanske men inte joller direkt om jag tänker rätt..

• devega

joller är väl när de ger ifrån sig förnöjda tjut :)
    lillan pratar när hon ligger själv men hon pratar inte till oss.

• Tonx

I början brukar de vara rätt tysta och mest låta eh eh och sånt, eller skrika.

Sen kommer onyanserat joller, massa ljud och tonlägen.

Nyanserat joller är när de börjar sätta samman stavelser, lala, dada, tata osv

• Tonx

Här har vi haft joller tidigt, från början i princip.
    Lillan började jollra nyanserat vid ca 5-6 månader.
    Hon har alltid varit pratsjuk

• Lequisha
    Tonx skrev 2007-10-05 12:28:22 följande:
    I början brukar de vara rätt tysta och mest låta eh eh och sånt, eller skrika.Sen kommer onyanserat joller, massa ljud och tonlägen.Nyanserat joller är när de börjar sätta samman stavelser, lala, dada, tata osv
    Jag måste bara säga att dina inlägg är sån stor hjälp ibland. Du kan så mycket och du förklarar på ett bra sätt. Så ett stort tack, du har hjälpt mig många gånger

För att svara TS så har våran son jollrat ( onyanserat ) sen 1,5 månad ungefär.
    Han är 3 månader nu och har inte börjat med nyanserat än.
  • Tonx
    Lequisha skrev 2007-10-05 12:33:48 följande:
    Jag måste bara säga att dina inlägg är sån stor hjälp ibland. Du kan så mycket och du förklarar på ett bra sätt. Så ett stort tack, du har hjälpt mig många gånger För att svara TS så har våran son jollrat ( onyanserat ) sen 1,5 månad ungefär.Han är 3 månader nu och har inte börjat med nyanserat än.
    Oj, tack!
  • devega

jag tror att vi har fått en liten suris :) hon är inte så lättroad och när hon är nöjd och inte skriker ligger hon mest och tittar storögt på oss. och då och då kommer ett litet smajl!

• Tonx

devega skrev 2007-10-05 12:49:30 följande:

jag tror att vi har fått en liten suris :) hon är inte så lättroad och när hon är nöjd och inte skriker ligger hon mest och tittar storögt på oss. och då och då kommer ett litet smajl!
    Men då känns det extra bra i hjärtat när man lyckas locka fram ett leende!
  • devega
    Tonx skrev 2007-10-05 12:52:12 följande:
    devega skrev 2007-10-05 12:49:30 följande: Men då känns det extra bra i hjärtat när man lyckas locka fram ett leende!
    hihi, javisst gör det! man blir varm i hela hjärtat!
  • Ningla

någon vecka innan hon blev två månader sådär... vid midsommar var det mycket joller och prat ( tösen är född 8 maj )

(¯`°?.¸ ღ♥ TiLdE ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden När började er bebis att jollra?