• Anonym (förbannad)

Hur fan gör man? Hon vägrar adressändra!

Brorsans fd sambo har haft en otrohetsaffär ett tag.
    Hon sa till min bror att hon ville att dom skulle vara ifrån varandra ett tag och få tänka, få vara ensamma.

Igår bekräftades våra misstankar. Vi konfronterade henne hemma hos hennes älskare.

Nu har vi, eftersom hon inte visar något som helst intresse packat allt hon äger och ställt ut det i stallet.

Nu återstår adressändringen.. Hon har ingen bostad, kronofogden är henne hack i häl och hon kan inte ens köpa en dricka på kredit.

Hur fan blir man av med denna människas post?
    Hur adressändring och skatteverket ska få fram vart som ska skicka posten och folkbokföra henne är väl inte vårat problem!

• Svar på tråden Hur fan gör man? Hon vägrar adressändra!
  • Mia83

Har de skaffat bostaden för gemensamt bruk?

• FemaleX

Ring till skatteverket och fråga och säg att ni vägrar att ha henne folkbokförd på eran adress.
    Har hon någon släkting som ni kan lämna posten till?

• Anonym (förbannad)
    Mia83 skrev 2007-10-05 14:21:36 följande:
    Har de skaffat bostaden för gemensamt bruk?
    Nej! Jag har aldrig gillat den här bruden, anad ugglor i mossen från första mötet. Så, jag såg till att brorsan och hon skrev papper, där hon avsa sej sambolagen eftersom han betalt huset och står för allt.
  • trollmammsis

har dom varit sambor borde han ju kunna hennes persnr...folkbokföring kan man ju gö via internet.... eller ring nånstans... hm svårt

• Anonym (förbannad)
    FemaleX skrev 2007-10-05 14:24:10 följande:
    Ring till skatteverket och fråga och säg att ni vägrar att ha henne folkbokförd på eran adress.Har hon någon släkting som ni kan lämna posten till?
    Skatteverket! Jag trodde nästan det, brorsan var ihärdig att ringa adressändring. Skatteverket *smsar honom*
  • Mia83

Anonym (förbannad) skrev 2007-10-05 14:25:58 följande:

Nej! Jag har aldrig gillat den här bruden, anad ugglor i mossen från första mötet. Så, jag såg till att brorsan och hon skrev papper, där hon avsa sej sambolagen eftersom han betalt huset och står för allt.
    Ok, ville bara kolla att det var genomtänkt. Vet dock inte hur man gör med folkbokföringen.
  • Anonym

tycker inte att det är ert ansvar att ta hand om hennes post, ring o ändra hennes adress o säg att hon ej bor där ´mer .

• Amatea

Står det i sambolagen att man kan kasta ut folk som är skrivna och stadigt boende på adressen hur som helst?

• FemaleX

Smart syster din bror har :) Bra att han själv står på huset.
    Egentligen har ni ingen skyldighet att ta hand om hennes post men kolla som sagt med Skatteverket så det blir rätt.

• FemaleX

Amatea

jag fattade det som att fd flickvännen vägrade adressändra.

Ts, har jag fattat rätt??????

Svar på tråden Hur fan gör man? Hon vägrar adressändra!