• johandra

Vad skulle ni välja för täljstenskamin?Har ni en att rekomendera?

Nu inför vintern så har tankarna på det här med kamin kommit igång här hemma...

Isf blir det en täljstenskamin som ska in,då de värmer längst och är snyggast tycker jag

Vi bor i en villa på 1½plan på 140kvm..Vi har trappen mitt i huset och relativt öppen planlösning,så det blir nog inga probs att sprida värmen runt i huset..

Nu till frågan,vilken typ av kamin ska vi välja???

Skorstensröret,avger det nån värme?? Rummet över där kaminen kommer stå är väldans kallt,så drar vi röret där kanske vi får lite extra värme i det?? Ananrs kan vi lika lätt dra röret på utsidan av huset,vet inte vad som e smartast och billigast...

har ni tips?Råd?Kanske lite prisinfo vad kalaset kan tänkas kosta?? Vårt hus är ca 7.5m högt och byggt a´la bpa-.stil dvs spånskiva

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v31
  • Svar på tråden Vad skulle ni välja för täljstenskamin?Har ni en att rekomendera?
  • Limikas mamma

Jag rekomenderar varmt Brännö-kaminen! Vacker och funktionell!
    Titta själv;

www.spismiljo.se/file/5_brannoanvisning.pdf

Och speciellt fin tackvare glas åt tre håll, och särskilt bra när det finns en "ugnslucka" på den!

Vi köpte sådan till vårat förra hus, och den var suverän! Saknar den, och skulle gärna köpa en hit till nya huset också, om jag kunde.

Lycka till!

• Gaja

kan höra med min man om du vill han jobbar på ELDA och installerar kaminer m.m så vill du ha tips hör av dej i gästboken min så ska jag höra med han

Svar på tråden Vad skulle ni välja för täljstenskamin?Har ni en att rekomendera?