• Lucifer

"snäll" mat vid magsjuka

jag har magsjuka och för ovanlighetens skull har jag matlust, vad kan jag äta som inte irriterar magen alltför mycket ? grönskaer lär väl inte vara nån hit men jag tänkte koka lax och potatis.

• Svar på tråden "snäll" mat vid magsjuka
  • azofia

ris och fisk brukar väl vara snällt.. tänk på att inte krydda för mycket bara.

Potatis kanske kan funka...

• Davidoff1975

frikadeller, ris, kokt fisk

• Nyfiken gul

UNDVIK mjölkmat så skippa grädde, mjölk, ost o såna saker...

Kokt mat är jättebra - kom ihåg att äta lite åt gången. magen är inte van nu vid att ha mat i sig..

• Lucifer

då blir det att koka ris och lax. krydda gör jag inte så mycket annars heller. tack för tipsen.

• popcornplaya

blåbärssoppa och piggelinglass är det ända jag kan få i mig när jag är magsjuk i alla fall

• Lucifer

blåbärsoppa har jag nyss handlat

• stumpen

fiskbullar med potatismos, gott också.

• Flisis

Ljust rostat bröd, rån och blåbärssoppa brukar det bli här..

• nykomlingen2

Barnmatsburkar, okryddade och nästan färdigtuggade om man väljer några från väldigt liten ålder.
    Då får man dessutom automatiskt en liten portion, det brukar jag ta.

• Ann Lee

Proviva, finns i flera smaker. Sedan är kokta morötter bra men du var väl ingen freak av grönsaker. Även rostat bröd är bra...

• Lucifer

det var till mig och inte till ett barn, jag har inga barn

nykomlingen2 skrev 2007-10-06 16:49:50 följande:
    Barnmatsburkar, okryddade och nästan färdigtuggade om man väljer några från väldigt liten ålder.Då får man dessutom automatiskt en liten portion, det brukar jag ta.
  • Lucifer

jag älskar grönsaker men det är inte så bra när är magsjuk då det kan ge diareé.

Ann Lee skrev 2007-10-06 16:54:53 följande:
    Proviva, finns i flera smaker. Sedan är kokta morötter bra men du var väl ingen freak av grönsaker. Även rostat bröd är bra...
  • nykomlingen2

Jag har inte heller några barn - det är JAG som köper barnmatsburkar till mig själv när jag har varit dålig i magen!

• Lucifer

okej

nykomlingen2 skrev 2007-10-06 19:50:28 följande:
    Jag har inte heller några barn - det är JAG som köper barnmatsburkar till mig själv när jag har varit dålig i magen!
  • Apsmamma

Man har gått ifrån det där med sk "skonkost" vid vanlig magsjuka. Man ska äta det man är sugen på. Krya på dig.

• Themis

ProViva äger totalt...snällare än vatten mot tarmen eftersom det innehåller rätt salt-sockerbalans och desutom goda bakterier som ger visst skydd i 7-10 dagar om man råkar ut för några bad guys eller har förlorat sin normala tarmflora pga antibiotika...

• Lucifer

enligt sjuksköterskan på hälsocentralen skulle jag inte äta kött chips och dip och liknande, ville mest veta vad jag kunde äta

Apsmamma skrev 2007-10-06 22:33:04 följande:
    Man har gått ifrån det där med sk "skonkost" vid vanlig magsjuka. Man ska äta det man är sugen på. Krya på dig.
Svar på tråden "snäll" mat vid magsjuka