"snäll" mat vid magsjuka
jag har magsjuka och för ovanlighetens skull har jag matlust, vad kan jag äta som inte irriterar magen alltför mycket ? grönskaer lär väl inte vara nån hit men jag tänkte koka lax och potatis.
jag har magsjuka och för ovanlighetens skull har jag matlust, vad kan jag äta som inte irriterar magen alltför mycket ? grönskaer lär väl inte vara nån hit men jag tänkte koka lax och potatis.
ris och fisk brukar väl vara snällt.. tänk på att inte krydda för mycket bara.
Potatis kanske kan funka...
frikadeller, ris, kokt fisk
UNDVIK mjölkmat så skippa grädde, mjölk, ost o såna saker...
Kokt mat är jättebra - kom ihåg att äta lite åt gången. magen är inte van nu vid att ha mat i sig..
då blir det att koka ris och lax. krydda gör jag inte så mycket annars heller. tack för tipsen.
blåbärssoppa och piggelinglass är det ända jag kan få i mig när jag är magsjuk i alla fall
blåbärsoppa har jag nyss handlat
fiskbullar med potatismos, gott också.
Ljust rostat bröd, rån och blåbärssoppa brukar det bli här..
Barnmatsburkar, okryddade och nästan färdigtuggade om man väljer några från väldigt liten ålder.
Då får man dessutom automatiskt en liten portion, det brukar jag ta.
Proviva, finns i flera smaker. Sedan är kokta morötter bra men du var väl ingen freak av grönsaker. Även rostat bröd är bra...
det var till mig och inte till ett barn, jag har inga barn
jag älskar grönsaker men det är inte så bra när är magsjuk då det kan ge diareé.
Jag har inte heller några barn - det är JAG som köper barnmatsburkar till mig själv när jag har varit dålig i magen!
okej
Man har gått ifrån det där med sk "skonkost" vid vanlig magsjuka. Man ska äta det man är sugen på. Krya på dig.
ProViva äger totalt...snällare än vatten mot tarmen eftersom det innehåller rätt salt-sockerbalans och desutom goda bakterier som ger visst skydd i 7-10 dagar om man råkar ut för några bad guys eller har förlorat sin normala tarmflora pga antibiotika...
Fiskbullar!!
enligt sjuksköterskan på hälsocentralen skulle jag inte äta kött chips och dip och liknande, ville mest veta vad jag kunde äta