• ebben

*Hade "bestämt " mig för en brio twinette

Hade "bestämt " mig för en brio twinette om vi skulle få barn tätt......Men nu när det är allvar så blir jag tveksam.
    Den måste ju rymmas i bilen,o det har vi inte alls kollat upp än,eftersom jag testade + idag.
    O att man har bebis från sig tyckte jag inte gjorde nåt,man har ju koll ändå! men nu blir jag lite tveksam...........Men emmaljungas ÄR ju större.... ja,vi har ju tid att kolla upp detta..........
    tänk så kul o planera o hålla på!

• Svar på tråden *Hade "bestämt " mig för en brio twinette
  • JCA

Vi köpte en Eurobaby. Den kostade 4395 kronor inkl. mjuklift och fotsäck. Den kan man fälla handtaget på så man kan köra den åt båda håll. Och justera höjden också.

Tydligen har den ett dåligt andrahandsvärde, men jag tyckte det var värt mycket att inte behöva betala alltför mycket pengar... Har dock inte provat den än med två barn i eftersom tvåan är beräknad till 1/6

• ebben

Hur ser en sån ut?????Vet du nån bild??

• Kickans mamma

jag får barn tätt men tror vi väntar o ser hur stort behover verkligen är då vi itne har promenadväg till dagis o går vi ut både mamma o pappa tar vi varsin vagn jag har 10 meter dörr tilldörr till dagis.

• Syskon

Jag har ev. tänkt köpa brio, kostar 3200 exkl hjul (ca:1000kr) Tycker i övrigt att eurobaby är smart där man kan vända så barnet ser mig, som de bör göra i början! Ps. min son blir tre i sommar, tycker ni det är onödigt för mig med en syskonvagn? Tycker själv jag använder vagnen mycket nu. Hur gamla är era barn?

• ebben

Ja,det är klart.......men jag behöver en känner jag! Men visst,vi behöver ju inte ha bråttom!men man vill ju kika runt lite

• JCA

Ja, jag köpte den från www.kopvarnvagn.se. Om du går in på den sidan och klickar på fotogalleri på menyn till vänster så hittar du syskonvagnen på tredje sidan, tredje raden nerifrån, till vänster. *invecklat* Det är precis en sån som vi köpte.

• ebben

Tja.min son kommer väl att vara 1 år 5 månader när han blir storebror,så jag behöver vagn...............men en 3 åring.........känns nästan på gränsen...........
    japp,twinetten kostade 3200 kr + 700 för de hjul jag vill ha= plus en lift .....tyckte det var bra pris!!

• JCA

Syskon:
    Det är ju så individuellt, du känner ju din son bäst. Jag har planerat att ha syskonvagnen ett år ungefär, då kommer min dotter vara tre och bebisen ett. Och då har jag tänkt att Maja ska kunna gå mycket själv, eventuellt komplettera med en ståplatta.

• DavidS

Jomenvisst!

Går du mycket i affärer/köpcentra? Då kanske inte en så bred vagn är helt idealisk. Här i Gbg är det ju många affärer man har svårt att komma fram i med en Brio Nova. Är du lagd åt det lite mer udda hållet kanske en Phil&Ted's e3 explorer är någonting för dig? Jag har ett par bilder på vagnen i min sida, annars kan du titta här. www.philandteds.com
    Det är en supersmal vagn med en lite udda lösning. Den väger in på 9,5kg och blir liten och tunn ihopfälld. Enkel att fälla är den också. Eftersom det är en trehjuling var vi tveksamma innan test men den är mycket stadig. Sen att den vänder på en femöring och rullar nästan utan friktion gör ju ingenting. Vår gamla Brio Nova är distanserad med hästlängder vad gäller rullmotstånd och smidighet. Enda nackdelen jag tycker vagnen har är att den inte har fjädring, men det stör mindre och mindre. Smilla älskar den sen dag ett och vägrar Novan så den kan ju inte vara obekväm iaf.

• ebben

nej,inte phil o ted,eller såna...........fula!

Svar på tråden *Hade "bestämt " mig för en brio twinette