• Kay T

Gör era sammandragningar ont? Är i vecka 38 och har ont i hela magen stundtals

Som rubriken lyder, är det någon annan som känner igen magont såhär på sluttampen? Jag har jätteont i magen, främst övre delen av magen stundtals just nu. Känns inte alls bra och egentligen känns det inte som några sammandragningar, men jag vet å andra sidan inte hur sammandragningar känns. MInns inte att jag hade den här värken när jag väntade mitt första barn.
    Bör jag kolla upp det här?
    Blodtrycket var normalt för en vecka sen men jag har pyttelite molande huvudvärk, dock ingen onormal svullnad (annars hade jag varit lite orolig för havandeskapsförgiftning)

Så, någon mer som känner likadant som kan lugna mig?

• Svar på tråden Gör era sammandragningar ont? Är i vecka 38 och har ont i hela magen stundtals
  • Fru Frö

Jag kan nog inte lugna dig, bara säga att jag också börjar få ont. Vissa sammandragningar gör riktigt ont och ibland kommer en molande mensvärksliknande smärta. Orolig är jag nog egentligen inte utan undrar mer om det ska vara såhär i flera veckor till (v 38 idag) eller om det kan vara så att den lill* snart vill titta ut...

• Kay T

Vecka 38 för mig i morgon, så vi ligger precis i samma tid.
    Har du ont i övre delen av magen också?

• bambigirl

Jag har också ont, fast mest i nedre delen av magen, som mensvärk ungefär. Har läst att det är vanligare med onda förvärkar med andra barnet.

• Fru Frö

Inte mer ont i övre delen än någon annanstans tror jag, har nog inte tänkt så noga på var ondheten sitter... Men mensvärken sitter i nedre delen.

• Kay T

Hmm...jag känner inte av nån slags mensvärk, bara ont som ett tryckande band i övre delen av magen. Hoppas det bara är sammandragningar som gör ont (även om det inte känns som sammandragningar)

• MyNeo

Vecka 40 här o första barnet får super ont vid vissa sammandragningar o vid andra bara spänner det, får mest ont i högre nederdelen av magen!

Svar på tråden Gör era sammandragningar ont? Är i vecka 38 och har ont i hela magen stundtals