• fantasy

hur tätt kan man ge mollipect?

Hon fick för ca 2 timmar sedan, och hostar nu hemskt i sängen.. hon får inte riktigt loss det, gör det något om det bara aär två timmar mellan doserna om det bara händer enstaka tillfällen? hon är ett år och fyra månader

• Svar på tråden hur tätt kan man ge mollipect?
  • Magma

Man kan ge Mollipect 3 ggr/dygn. En läkare har sagt till mig att inte ge Mollipect innan sänggång då den är slemlösande och det gör att det blir så mkt slem som de måste hosta upp.

• fantasy

jag brukar behöva ge mollipect mitt i natten ibland, så där där med sänggående får man nog ta med en nypa salt.. och ska jag vara ärlig har det nog hänt att barnen i extrema fall fått fyra ggr per dygn i stället för tre.. det är igentligen bara det här hur nära inpå varandra man "får" ge två doser..
    nu sonade hon äntligen och hostar inte längre "peppar peppa" så jag behövde inte ge mer...
    det är så jobbigt med dessa hostattacker som kan hålla i sig i timmtal.. man lider så med dom små..

• FruSvensson

Jag har hört från flera läkare att röd saft är lika slemlösande som Mollipect. Testa det emellanåt om du tycker att du behöver ge Mollipect för ofta.

• FruSvensson

Jag har hört från flera läkare att röd saft är lika slemlösande som Mollipect. Testa det emellanåt om du tycker att du behöver ge Mollipect för ofta.

• FruSvensson

• Logh

Vi har både mollipect (lufrörsvidgande OCH slemlösande) och ventolin (bara luftrörsvidgande) och har fått rådet av läkare att ge ventolinen till och under natten, just för att "slippa" allt slem.
    Brukar funka bra för oss iaf.
    Annars är det åtta timmar emellan vad jag har hört.
    Hoppas natten blir lugn så ni får sova. Inget kul med hosta.
    Även välling är ju slembildande, men svårt att byta ut när inte så mycket annat går ner när bus är sjuk...

• Max mamma

Max har fått 4ggr/dag utskrivet på recept förr,så var fjärde timme ungefär måste man kunna ge.

Svar på tråden hur tätt kan man ge mollipect?