Finns det någon privat mäklarutbildning i stockholm?
Funderar över vad man ska bli när man blir stor
Funderar över vad man ska bli när man blir stor
Fastightesmäklare eller?
yes menar fastighetsmäklare.
varför måste det vara en privat? Varför inte gå i en "vanlig" skola?
Den som vill bli registrerad som fastighetsmäklare med fullständig registrering skall ha utbildning från universitet eller högskola. Utbildningen skall omfatta minst 80 poäng fördelade på kunskapsområdena fastighetsförmedling (minst 20 p.), civilrätt med fastighetsrätt (minst 20 p.), skatterätt (minst 5 p.), ekonomi (minst 10 p.) samt byggnads- och värderingsteknik (minst 10 p.). 15 poäng skall utgöra fördjupning eller breddning inom något av de nu nämnda kunskapsområdena eller nationalekonomi. Förutom teoretisk utbildning ingår också tio veckors handledd yrkespraktik hos en registrerad fastighetsmäklare under eller efter
den teoretiska utbildningen. Se mer på www.fastighetsmaklarnamnden.se
för att då måste jag läsa upp betyg antagligen och sen har jag hört att det inte finns någon allmän mäklarutb i sthlm och att dom som finns i sverige är 3-åriga.
Hört om 1-åriga privata utb i sthlm .
För att överhuvudtaget få erbeta som fastighetsmäklare så ska du ju vara registrerad och godkänd av fastighetsmäklarnämnden och de har de ovanstående kraven, alltså minst 80 poäng (2 år) vid högkosla eller universitet. En privat 1 årig utbildning låter inte seriöst, i så fall tror jag inte att nämnden godkänner dig.
Som mäklarassistent kan du börja jobba utan högskoleutbildning. Lycka till!