• Anonym (utsatt)

Du som har varit otrogen?

Varför var du otrogen?
    Vad tänkte du när du tog steget till att vara otrogen?
    Hur kände du efteråt?
    Berättade du för din sambo?
    Är ni tillsammans idag?

• Svar på tråden Du som har varit otrogen?
  • Anonym (otrogen)

Jag gjorde det för jag fick inte någon uppmärksamhet av honom, han valde datorn framför mig. Sen var det nog hämnd med för att han varit otrogen med min bästa kompis.

Vi lever inte ihop idag för jag kunde aldrig förlåta, (han vet inte att jag varit otrogen) och jag märkte att jag ute på hal is när jag jag kunde vara otrogen. Och inte ett uns av dåligt samvete hade jag...

• Anonym (longtime..)

När jag var i 20-årsåldern var jag otrogen. Idag är jag 15 år åldre och har hunnit reflektera en del om det.

Jag måste erkänna att känslorna för den dåvarande sambon var inte så starka som jag trodde att de var, för då hade det aldrig hänt. Med min man som jag lever med idag har jag en helt annan "commitment".

För min del råkade jag träffa på någon på krogen och det blev sex av det hela. Jag kände att det är ju inte så bra elelr jsute mot sambon just när det hände, men de känslorna valde jag att strunta i. Vi träffades några enstaka gånger, men ingen av oss ville ha något förhållande av det. Inte skämdes jag så mycket heller, jag hade lite skuldkänslor, men inte riktigt djupa. Jag berättade aldrig för min dåvarande sambo eftersom jag inte kände riktig ånger. Vårt förhållande höll inte, fast gick inte sönder på grudn av otroheten. Vi var på väg åt olika håll när detta hände, annars hade det inte kunnat hända. Och jag hade ingen större lust att hitta tillbaka till sambon, jag hade ledsnat men vägrade erkänna det för mig själv.

Ska jag sammanfatta varför det blev så fel: jag var känslomässigt omogen, blev ihop med en kille och flyttade ihop för att "så skulle man göra". Jag visste inte riktigt hur riktig känslomässig närhet skulle kännas.

• Tifastar

Varför var du otrogen?
    Less på att han bara satt frmaför datorn och för att han inte gjorde många knop här hemma... detta hade pågått lääänge och jag hade tjatat om problemet!

Jag tänkte fy fan va najs! Dumma mej men så tänkte jag. Killen var världens snygging och kände stort behov av att bli bekräftad just då.

Hur kände du efteråt?
    Både bra o dåligt. Ångrar inte att jag var med denna kille :P men mådde endå lite dåligt för att jag vet att min sambo kan vara underbar.

Japp berättade det samma morgon som jag kom hem. Vill visa att jag berättar om något hänt. Han har dessutom enligt mej rätt att veta.

Är ni tillsammans idag?
    Vi är tillsammans idag, 3 år senare och väntar vårt andra barn. Otroheten är inget vi pratar om längre...

• Anonym

Varför var du otrogen?
    Va ledsen och arg över en sak som han berättade, sen va jag också lagom full...ingen ursäkt dock.
    Jag tänkte inte, de var därför de hände. Jag gick inte hela vägen med killen, utan det vart "bara" hångel.
    Hur kände du efteråt?
    Först kände jag inget, kände ingen ånger el så. Utan de kom först när sambon fick veta, när jag förstod vad jag höll på att förstöra.
    Ja, han fick veta de...men först efter 4 dar.
    Är ni tillsammans idag?
    Jo, de e vi. Detta skedde för exakt 6 år sen. Nu har vi en son och de e glömt och förlåtet.

• Akvarel

Tifstar tur för dig att du hade en sådan förstående kille som stanade kvar trotts att du bedrog honom så elakt.

• Akvarel

Vad tycker ni om otrohet idag är det något man ska göra då något i förhållandet inte funkar är det berättigat.

• Anonym

Varför var du otrogen?
    *Därför att vårat förhållande var så dåligt, vi pratade inte, hade ingen kommunikation alls, all passion och lust hade försvunnit, mina känslor för honom var borta sedan lång tid tillbaka.

*jag vet inte om jag tänkte särskilt mycket, jag blev medlem på en datingsida och började prata med en kille, sedan träffades vi och träffas fortfarande.

Hur kände du efteråt?
    *jag skulle ljuga om jag sa att jag inte hade ångest, för det hade jag, men samtidigt var det ju ett bevis på att nåt var fel i våran relation så faktiskt så kändes det jävligt bra ändå på nåt vis.Dessutom är killen som jag tråffar förbannat snygg sexig och alldeles underbar, och han bekräftar mej väldigt mycket.

*Nope, men jag gjorde slut efter ett par veckor efteråt.Jävligt drygt med allt smygande och ljugande.

Är ni tillsammans idag?
    *Nej jag gjorde som sagt slut och vi ligger nu i separation och ska sälja huset.Han vet ff inte om att jag träffat en ny så jag får hålla på å ljuga sålänge vi bor ihop.

• Anonym (G A C)

Varför var du otrogen?

För att jag träffade någon som det klickade med på alla tänkbara plan, som jag var enormt fysiskt, psykiskt och emotionellt attraherad av... för att han berättade att han kände likadant för mig, och då växte känslorna till enorma dimensioner. För att han var allt som min man inte var. För att det var kälek som jag inte kände den. Och slutligen, för att jag helt enkelt inte var stark nog att stå emot.

Just då gjorde jag nog allt för att inte tänka alls. Men självklart var jag fylld av skuldkänslor, och framför allt känslor av overklighet. Jag tänkte, att herregud det här händer inte, det här är helt sjukt. Och samtidigt bara kände jag hur fantastiskt rätt det var att vara med den här andra personen.

Hur kände du efteråt?

Att det var helt osannolikt att JAG, som så pincipiellt alltid varit mot otrohet och inte kunat förstå den, plötsligt var en av de som jag själv föraktat. Men jag fortsatte lik förbannat, det var för starka känslor för att kunna stå emot.

Nej jag ville förskona honom från det och det vill jag fortfarande. Han kommer aldrig få veta vad som hände.

Är ni tillsammans idag?

Nej jag har nyligen lämnat min man och har nu en slags relation med den person som jag var otrogen med.

• Anonym

Jag var otrogen för att jag och min fd sambo inte hade super bra sex.Men med mitt kk hade jag fantastiskt sex,bättre än nånsin.Vi träffades regelbundet.

Jag tänkte inte mer än att vi hade fantastiskt sex..och det var spännande.När jag tog steget att vara otrogen så visste jag att det aldrig behöver komma fram.
    Jag kände mig en aning skamsen efteråt när jag gick hem till sambon efter sexet...men bara för 2 sekunder.
    Jag kände mig i övrigt tillfredställd till 110%.

Jag berättade aldrig för min fd sambo,ingen fick veta trots att jag träffade min sexpartner 1-2 gånger i månaden under 3 år.
    Vi är inte tillsammans idag,jag lämnade han av andra skäl.

• Bempa
    Varför var du otrogen?
    Hm, ja  varför var jag otrogen??? Tja, ung o dum Sugen på nåt annat, när vårt förhållande var så dåligt. O den första gången, bodde vi långt ifrån varann o killen som uppvaktade var såååå nice.

Jag tänkte nog inte så mycket, jag bara gjorde det. Sen vet jag att det finns en del som inte anser mitt vara otrohet pga att jag inte hoppade i säng med dom, men jag tycker det räcker med hångel mm.

Hur kände du efteråt?
    Usch, det kändes skit, o trots det så var jag det fler gånger...

Jag berättade för nr 1. Han förlät mig gång på gång, antagligen därför jag gjorde det fler gånger...
    För nr 2 sa jag inte ett ljud.

Är ni tillsammans idag?
    Nä, ingen av dom var nåt för mig egentligen. Det vet jag ju nu efteråt, o jag var ju inne på det redan då.
    Man är inte otrogen om man har ett bra förhållande

Idag lever jag med en underbar man, o jag skulle aldrig kunna tänka mig att bedra honom. Plus att skulle vi "hamna i trubbel" så skulle jag göra göra slut innan jag gjorde nåt med nån annan. Frestad kan man alltid bli, men att ta steget, det är en himla skillnad.
    Hur många gånger kan jag lura döden???????
Svar på tråden Du som har varit otrogen?