Pizza eller kebab, vilket är mest onyttigt?
Vilket är bäst att äta om man ska vara liiite nyttig såhär på helgen, pizza eller kebab?
Vilket är bäst att äta om man ska vara liiite nyttig såhär på helgen, pizza eller kebab?
Jag tror på kebab, fast det är mest en känsla - tänker att det är mer vitt bröd i pizza, ost är det ju också...
Tänkte också kebab, men det är ju pommes till visserligen
Tar man lite mindre dressing eller ingen dressing alls till kebaben så är det väl mest grönt kvar? Så tror kebaben är nyttigast. Eller minst onyttig kanske man ska säga
Ah, nu tänkte jag på kebabrulle.
Det är oftast nyttigare att äta pizza... Men det beror ju givetvis vad du har på :) Kebabkött är ju 90% fett... Men ack så gott. Mitt tips är att tar en långpromenad nu och sen kan du, utan att känna dig minsta skyldig, välja vad du än är sugen på ikväll :)
En kebab (då menar jag kebab i bröd) är betydligt nyttigare än pizza. Om jag minns rätt är en pizza ca 36 points (enligt viktväktarna) och en kebab i bröd (ej kebabrulle eller med pommes) mindre än hälften av det. För mig säger det sig självt ändå att kebab såklart är nyttigare.
Tänker på kebabtallrik med pommes och vitsås :)
rätt skoj tråd de här
beror väl helt på vilken pizza kebaben ska jämföras med,
en veggiepizza gjord på fullkornsdeg är juh klart nyttigare
än en kebab i vitt bröd alt. kebab med stripes som tillbehör
men om det är en massa kött å slask på en pizza gjord på "vanlig" deg
så ligger de nog på samma fettnivå skulle jag tro, ost på pizzan eller
friterad stripes gör nog desamma.
Och grönsaker serveras juh till kebab såsom pizza.
Och gott som f-n är det
Jag tänker att kebab måste vara bättre än pizza
och då tänker jag på min favo, kebab med ris och sån där stark tomatsås
Får bli en kebab
Vaddå 90% fett på kababkött!?
Tror jag inte ett smack på!
En omöjlighet.
Det är mer vitt bröd i pizza och dessutom tillsätts olivolja i tomatröran och så är det ost på.
Ofta gräddost,för att det ska smaka bra.
Så det måste helt enkelt vara kebaben,utan pommes givetvis!
vill man vara lite nyttig så väljer man kebab i pitabröd med mkt sallad och en tomatbaserad sås
Kebabpizzan
pizza, det är jag helt övertygad om. 1 vanlig pizza med normalmkt ost på är vad en kvinna ska äta på 1,5 dag i energi. sedan så är pizzasalladen på pizzerian jättefet (gör egen om ni ska äta hemma). så mkt energi kommer man inte upp i om man tar kebab med pitabröd. skit i pommesen, utan ta kebab med bröd och lite mindre dressing eller kebab och ris som oxå finns på vissa ställen.
oj, jag skrev fel... trodde det skulle vara det som var mest onyttigt. titeln står ju onyttigast men sedan i tråden står det nyttigast, blir förvirrat
pizza = onyttigast
keban = bättre
Mest nyttigt?
Hahahahahahahahahahaha!
Den var rolig.
Kebab sallad utan dressing är nog bättre än en pizza!