• pelagonia

Vilken storlek i POP Jacka ?

Alltså detta med jackor..

Var på POP idag och provade jackan för 595 kronor med fleece i.

Tyckte att 80 satt bra men eftersom min son är 77 cm lång så kanske man skall satsa på en 86:a ?! Men vi provad en 86:a men både expiditen och jag tyckte att han drunknade i den.

Men jag vill gärna ha en jacka som han kan ha in på våren oxå..Expititen sa att han kan ha den då..men jag är tveksam..

Vet inte vilken vi skall köpa.

Någon ?

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Svar på tråden Vilken storlek i POP Jacka ?
  • cs68

Tycker du ska ta 80:an för den kommer att räcka till våren också (speciellt om det är löstagbart fleece i den). Blir svårt för honom att röra sig i en alltför stor jacka, speciellt om det blir mycket snö också !

Min son är (nog) 85 cm lång och har precis "vuxit ur" 74 som jag har haft som sommar- och höstjacka.

• trollmammsis

hade samma problem men vi tog också 80... hon fyllde nyss ett  och jag tror absolut ( hoppas ) att hon kan ha den på våren med... i overallen köpte vi dock 86...

• pelagonia
    trollmammsis skrev 2007-10-06 17:18:23 följande:
    hade samma problem men vi tog också 80... hon fyllde nyss ett  och jag tror absolut ( hoppas ) att hon kan ha den på våren med... i overallen köpte vi dock 86...
    Hur lång är din 1 åring ?
    Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • trollmammsis

oj...vänta ska jag titta....

• trollmammsis

sådär hon var 78 cm på senaste bvctiden i september...hon har dessutom längre överkropp än ben stackars barn   men jackan e som sagt stor i stl.... men känner du att din inte e ok så byt....

• R Mutt

Jag köpte skaljackan utan fleece för en månad sedan och valde också mellan 80 och 86.

Jag tycker att 86:an blev aldeles för lång i ärmarna och för bylsig. Även storlek 80 är för lång i ärmarna fortfarande så man måste spänna åt kardborren runt handlederna så de inte åker ner.

Vill också att han ska kunna ha den i vår men det är ju inte till någon nytta om han ändå inte kan ha den nu- Så bättre att köpa en lagom stor och ev. en ny i vår om det behövs.

Min son är 13 månader och var 76 cm för en månad sedan, har inte mätt sedan dess.

• Anne69

Vi hade ungefär samma bryderier nu i våras. Dottern var i o för sig mindre än din son men hon hade då en superfin vindjacka i 68 cm från Pop. Den har hon haft nu i höst också trots att hon är 76 cm lång. O om man bara ska ha den ett par veckor så funkar det - åtminstone för oss. Till vintern får hon overall i rätt storlek.....och sen får hon nya vårkläder när det blir dax.

• Gurkburken

Jag köpte Po.Ps skaljacka och WS fleece (gillar inte 3-i-1 jackan då jag tycker den är för tjock och klumpig) i stl 80, till min kille som är 1 år och 78-79 cm lång. Stl 86 blev alldeles för stort så det kändes inte som något alternativ. Han måste kunna ha dem nu och i vinter (när det är milt) och det får bli en bonus om den passar även till våren.

Svar på tråden Vilken storlek i POP Jacka ?