• Emmas mamma04

När barnen springer bort!!!

Jag har för mig att jag sett nånstans en slags klocka....typ alarm eller gps klocka man kan sätta på sitt barn där man kan ställa in hur måga meter barnet kan röra sig inom...och skulle barnet gå för lång så ringer nåt slag alarm i förälderns mottagare!!

Har jag drömt detta eller är det nån som vet vad jag kan hitta en sådan?????

Mycket tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden När barnen springer bort!!!
  • 2bmamma

Det vet jag också att det finns men inte vart. Funderade på en sån till mellansonen som rymde stup i kvarten...

• Emmas mamma04
    Februarii skrev 2007-10-06 17:46:32 följande:
    www.bosieboo.com tror jag ska ha.
    Tusen tack! Jag hittade en och beställde med en gång!!! Tösen på 3 år sprang bort idag och jag vill inte uppleva den paniken igen!!! USCH!!!
  • Pilla70
    Emmas mamma04 skrev 2007-10-06 18:01:43 följande:
    Tusen tack! Jag hittade en och beställde med en gång!!! Tösen på 3 år sprang bort idag och jag vill inte uppleva den paniken igen!!! USCH!!!
    var ann du den på sidan?
    Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Maria Seg

OM jag uppfattade det rätt så är max 50 m? Hmm jag skulle vilja ge min son 150 iallafall så jag vet han är här eller på mormors gård men det går alltså inte?

• limmelime

men shit! finns det SÅNA grejer!
    hade jag ingen ANING om...
    en annan har fått lära sig att inte släppa min son med blicken ens 2 SEKUNDER (såvida jag inte håller honom i handen då) för då e han väck.
    visst har många kompisar gnällt på mig många ggr, "han E ju där, sluta nu, sätt dig ner o ta det lugnt" osv...
    men emil E inte där 2 sekunder senare, så ÄR det bara, sen får folk tycka vad de vill!

en liten undran bara: den här apparaten, hur funkar den egentligen? piper den typ när barnet är på för långt avstånd?
    hur ska man isåfall veta ÅT VILKET HÅLL barnet sprungit?
    tänk om man springer på fel håll o letar menar jag...

här hemma har vi stora vägen åt ena hållet och en sjö åt andra hållet, lika illa vilket som...

Svar på tråden När barnen springer bort!!!