• angelcry

Svårt att köra ny bil!!

Sambon har fått en ny tjänste bil och idag fick jag köra den hem. men jösses va det va svårt och ovant. Han sa att den varken fick gå i högvarv eller lågvarv. Det va ju skit svårt att växla.
    Hur lång tid tar det innan bilen blir innkörd??

Amor vincit omnia
  • Svar på tråden Svårt att köra ny bil!!
  • Grodmannen

Kör som du kör alla bilar. Sedan får du ju anpassa dig när du lärt känna bilen.
    Bilen lär väl knappast ändra sina köregenskaper.

• trollmammsis

hihi ja det är alltid lika "roligt" att köra andra bilar...  men du lär dig snart och sen kan du inte köra nån annan än den sen

• angelcry

Jag åkte till affären och handlade nu för att köra igen Det var lite lättare nu och jag vill nog inte köra någon annan bil nu. Känns jätte lyxigt med en sprillans ny bil..hoho

Amor vincit omnia
  • 900s

Vi hämta en ny saab i maj och i boken stod det att man inte fick varva den över 4000 varv innan den rullat 500 mil, men det är en automatare. Vet inte om det är någon skillnad mellan en sån eller en växlad bil.

• angelcry
    Apif skrev 2007-10-06 21:39:17 följande:
    vad e det för bil?
    Audi a4
    Amor vincit omnia
  • trollmammsis

ååhh men annars e ju audi bland dom skönaste bilarna att köra   snart kan du den galant

• Gorban

Om den är manuellt växlad så kan koppling och även växellåda vara lite kärva de första 100-talet milen. Men den största skillnaden är nog att du inte är van vid bilen.

Svar på tråden Svårt att köra ny bil!!