• Anonym (nos)

Psoriasis vid näsan?

Är det någon som vet vad detta kan vara?

Det sitter på sidan av näsan/näsväggen, näsborrana.

När jag duschar, speciellt varmt vatten, blir det röda fläckar som inte går bort på ett bra tag.

Det flagar över dessa partier hela tiden. Får smörja in näsan konstant och om jag rör näsan är det kört. Då flagar det ännumera, blir rött och kliar som tusan.

Lider verkligen över dessa partier/sår. Sminkar mig inte så dessa röda fläckar syns enormt mkt när de "blir aktiva".

Och jag har även försökt sminka över dessa men det fungerar inte, det blir bara flagor och ser förjävligt ut.

Har varit hos vårdcentralen men där tog inte läkaren mig på allvar. Är 25 år och det blev värre under och efter jag fick min son för ca 1 år sedan.

Någon som vet vad det kan vara, vart kan man få hjälp?

• Svar på tråden Psoriasis vid näsan?
  • Anonym

kanske du ska kontakta hud istället om det går?

• Anonym (Anna)

Jag har seborriskt eksem som RiaRa tipsade om.. Låter faktiskt som du kan ha det också. Mina eksem sitter i näsvingarna, i ögonbrynen, i öronen och i hårfästet. Det började smått i hårfästet och har sedan spridit sig. För mig funkar det jättebra att använda en mild kortisonsalva, jag har fått Cortimyk utskrivet, vilket jag använder när det blir värre perioder av eksem. En vecka brukar räcka, sen håller det sig borta ett tag.

huden.nu/dermatologen/patinfo/31-40/33.shtml

• Anonym (nos)

RiaRa

Tack!
    Ska prata med vårdcentralen om att få remiss, för det måste man väl ha om man ska vidare till tex hudläkare eller kan läkaren på vårdcentralen skriva ut? Han är ju alltid så stressad.

Tack igen!

Svar på tråden Psoriasis vid näsan?