• tomcar1

Sony Ericsson K530i och PC suite ?

Hej !
    Har nyligen köpt en telefon av märket Sony Ericsson 530i som jag ska ha i mitt arbete och det följde med en skiva som heter PC suite. Jag är inte så jättehemma på teknik och mobiltelefoner, så jag undrar om någon vet vad skivan är bra för ? Hur jag t.ex hämtar en bild från datorn och för över den till telefonen eller tvärtom ?
    Vill gärna ha tips, så att jag kan använda telefonen rätt.
    Mvh tomcar1

• Svar på tråden Sony Ericsson K530i och PC suite ?
  • Surface

Ladda ner PC suite från sony ericsson sida istälelt för att använda skivan.

DU använder programmet för att tex synca kontakter o annat till din telefon och även för att föra över bilder m.m.

Se auderis delere orbem rigidum meum!
  • tomcar1

surface..varför ska jag ladda ner från sidan istället ? Jo, läste lite bättre i det medföljande häftet och såg att jag kunde ladda ner och fixa och dona : )

/tomcar1

• Surface
    tomcar1 skrev 2007-10-07 12:41:28 följande:
    surface..varför ska jag ladda ner från sidan istället ? Jo, läste lite bättre i det medföljande häftet och såg att jag kunde ladda ner och fixa och dona : )/tomcar1
    för att programvaran på skivan brukar vara gammal
  • tomcar1

okej, tack då vet jag.
    /tomcar1

• tomcar1

Hej !
    Nu kommer en ny fråga igen om telefonen. Skulle vilja hämta mina mail via telefonen när jag är bortrest så inte hela mailboxen blir full. Har skrivit in alla uppgifter som jag trodde skulle stämma, men telefonen säger att det bara är fel lösen eller användarnamn. Hur ska jag skriva in uppgifterna ?
    /tomcar1

• Myten

Det beror på operatörerna till viss del, både mobiloperatören och mailoperatören.

Se till att inkommande server och dess användarnamn och lösenord stämmer överens med e-postleverantörens uppgifter. Utgående server ska inte ha användarnamn och lösenord, och servern ska vara mobiloperatörens. Jag kan bara Telias och det är mailout.telia.se.
    Kolla också att telefonen försöker koppla upp med rätt internetkonto.

När du har mailen i mobilen så töms aldrig din brevlåda på servern om du inte specifikt markerar mailen för radering.
    Tänk också på att inte ha schemalagd hämtning aktiverad om du är utomlands, för då blir det löjligt dyrt.

• tomcar1

Myten...okej, tack. Jag får nog läsa på, för jag får det inte att fungera. Ska gå in på ericssons hemsida och kolla mer. Tack ändå.

• Surface

Om du ska synca din outlookmail med telefonen (så använder ni säkert en exchangeserver)
    Då kommer du inte kunna göra detta utan tredjepartsprogramvara som kan kosta en bra slant.

Hotmail: prata med din operatör

Svar på tråden Sony Ericsson K530i och PC suite ?