• mika78

*vill ha lite tips på dop present till min blivande guddotter.

vill ha lite tips på dop present till min blivande guddotter......

• Svar på tråden *vill ha lite tips på dop present till min blivande guddotter.
  • Venla

Ett fint fotoalbum. Det finns sådana med pärm i silver eller tenn, beroende på vad man vill ha, som man kan gravera. Det finns många fina sådana.
    Annars, om du är händig och har tid kvar och om du tycker om att brodera så kan du ge en doptavla. Det gav jag till min brorsdotter när hon döptes. De är jätte uppskattade. Tidigare var det alltid min farmor som gav det till alla, men hon fick hjärnblödning så hon kan inte brodera längre. Efter det har jag börjat ge dem istället. Alla vuxna uppskattar dem jätte mycket. Det brukar vara ett sött motiv med namnet, födelsedatum, längden och vikten.

• Morbid Mistress

Vi fick en dopring med ett ingraverat M av mamma som passade hennes lilla finger. Finns hos guldsmed. Sen fick vi en guldkedja av min syster så hon kan ha ringen runt halsen då hon blir äldre

• Sammet

Kan du sticka?
    En fin mössa, tossor eller tröja.
    En ikon med Maria på.
    Guldhjärta.
    Lyckopeng- bricka till halsband med fyrklöver på ena sidan och plats för namn på andra.
    En fin leksak i trä som håller lääänge, det finns bilar, djur, skallror...

Lycka till i letandet!

• hubbe

Jag skall själv på dop om ett par veckor. Jag skall köpa en mättavla på MIQUE. Gjort av trä, finns i rosa el. blått. Sen sitter det tavelramar fast på sidorna som man kan lägga in mysiga bilder.
    Tyckte jag var ett bra alternativ till allt det där "vanliga"
    Sagoböcker är oxå uppskattat!

• Jessica24

* Halsband
    * Berlock
    * Armband
    * Träd (t.ex. fruktträd som blir barnets eget)
    * Sagoböcker (Elsa Beskow eller Astrid Lindgren)
    * Servisset (tallrik, mugg, bestick. Finns ju många kända sagomotiv från ovannämda författarinnor)
    * Stor, dyr Nalle
    * Sparbössa
    * Bord och stolar (www.ikea.com/PIAimages/22860_PE091786_S4.jpg)
    * Trehjuling (kanske inte kan användas just nu)
    * Innetofflor i skinn och "päls"

/Jessica24

• solblomma

Kika in på sagoborgen.se, de gör personliga sagoböcker med barnet som hjälte i boken!
    Båda våra barn har och de är kanonfina!

• våsann

Träleksaker som du textar barnets namn och dopdatum på, t ex IKEAS lära gå vagn

• Jemi

Vi har gett en graverad dopram i tenn åt alla våra fyra fadderbarn.
    Guldhjärta i halsband är ju jättefint tycker jag men det passar ju främst åt flickor(alla våra fadderbarn är pojkar).

Lycka till,du hittar säkert nåt fint!

• Losin

Mitt tips är www.sagofabriken.se De har massor personliga presenter och såna där böcker där barnet får vara huvudperson i sin egen bok. Jag tror det finns 14 stycken så alla mina barn har fått böcker för olika åldrar och får vara med i varandras böcker. Det är ju en bonus! (och de älskar böckerna). Snabb leverans med.

• Norrlandsmorsan

Det tråkigaste som finna att få i gåva är sådana där ....saker som finns hos guldsmeden ...silverprylar och tennsaker...FYYYYYYYy bubblans---
    eller silverskedar ...Usch....

Roligare är att ge bort ett foto på sig själv eller familjen till bebisen...
    som ett minne.....

Extra kul är ju om bebisen finns med på kortet....

Svar på tråden *vill ha lite tips på dop present till min blivande guddotter.