• WhiteTrash

Nån elektriker här? Kan jag ha tvättmaskin och tumlare i våtutrymme?

Lägger in en bild på badrummet i vår hyresrätt som vi ska flytta till.
    Har själv ritat lite i paint bara nu på kvällen så jag ber om ursäkt för lite missvisningar (som den minimala dörren tex)
    Jag hade gärna velat ha en vanlig stor tvättmaskin och en tumlare bredvid duschen, där krysset är. Frågan är GÅR det, så nära själva duschutrummet?
    Dessutom finns uttag till tvättmaskin bara mellan toalettstol och handfat (röd oval ring) vilket är fullständigt idiotiskt i mitt tycke.
    Jag vill ju gärna undvika en toppmatad tävttmaskin, vilket är det enda som kommer rymmas mellan toa och handfat.
    Kan man inte dra nån slang och sånt, följa väggen/taket och ha tävttmaskinen placerad bredvid duschen istället?
    Jag blir ganska frustrerad... för jag fattar egentligen att det inte går...

• Svar på tråden Nån elektriker här? Kan jag ha tvättmaskin och tumlare i våtutrymme?
  • Zariel

Ska inte vara nåt problem. Har endast ett duschdraperi i plast mellan duschen och tvättpelaren och det är inga problem alls. Förra lägenheten hade vi till och med tvättpelaren I duschen s.a.s eftersom det var anpassat så man skulle kunna ha badkar och det ville vi inte ha.

• Zariel

Ska tillägga att jag inte är elektriker iofs, men hade en auktoriserad elektriker som installerade våra maskiner i badrummet och han sa inget om placeringen av dem.

• WhiteTrash

Jag ska fråga en elekriker och i så fall be honom dra om och installera. Min sambo gick el på gymnasiet men gick svagström (pucko) och han säger blankt nej, det går inte eftersom det är i våtutrymme!
    Hans bror är elektiker, men jag vete fasen om han gör det. Han är bara 19 än och har precis gått ut gymnasiet. Tror att han kommer lyssna mycket på min sambo.

• WhiteTrash

I vårt badrum har det också varit ett badkar. Just nu är hela utrymmet duch, men jag tänker byta duschstång och göra en hörndusch eftersom det sparar så mycket mer plats.

• WhiteTrash

Någon fler som vet och kan? Kanske någon som är gift/sambo/släkt/kompis med en elare?

Svar på tråden Nån elektriker här? Kan jag ha tvättmaskin och tumlare i våtutrymme?