• Fam Wahlström Gunnervik

Hjälp! Vad är det för svarta små kryp på mina blommor?!

Jag kollade till mina höstglöd som jag köpte för ett litet tag sen, fick se att det var alldeles svart på stjälkarna upp till blommorna.

Små svarta kryp, vad är det för något? Löss av något slag eller?

Hur ska jag få bort dem?
    Jag spola blommorna under ljummet vatten vid vattenkranen lite nyss o då försvann en del men inte allt.

Usch så äckligt.. varför kommer det såna små kryp?

• Svar på tråden Hjälp! Vad är det för svarta små kryp på mina blommor?!

puffar

Någon mer?

• crash and burn

vad vill du veta? dina blommor har löss och det behandlar man bort med pyrex!

Jag tänkte om det fanns något annat man kunde göra, och varför uppkommer dem här lössen då?
    Ville bara ha svar på lite frågor, du behöver inte vara så otrevlig för det, då är det bättre att du inte svarar överhuvudtaget!!

crash and burn skrev 2007-10-07 23:28:30 följande:

vad vill du veta? dina blommor har löss och det behandlar man bort med pyrex!
  • crash and burn

nä jag är absolut inte otrevlig då skulle jag inte svara på din tråd överhuvudtaget.... :o)
    Blommor har lätt att få löss om dom utsätts för torka eller blir smittade av någon annan växt som tex står brevid?

Man kan ju såpa bada växterna, men det brukar vara lätt att dom kommer tillbaka i allafall.
    Pyrex är ett medel som finns i spray eller till att stoppa i vattnet som du vattnar blomman med!

• yvonn

Jag brukar duscha med högsta tryck i duschen, eller med vattenslang (bara så inte växten skadas) så flyger det flesta av. resten kan man klämma bort. spraya med såpavatten kan man också göra. praktiskt med grejer man har hemma.

Svar på tråden Hjälp! Vad är det för svarta små kryp på mina blommor?!