• Tokfia 7

Skydd under bilbarnsstolen???

Är det nån som har köpt nån form av skydd att ha under babyskyddet/bilbarnsstolen för att skydda bilklädseln mot slitage?? Har sett att det finns nåt sånt att köpa, men vet inte om det är nåt man behöver, det verkar inte så vanligt?

• Svar på tråden Skydd under bilbarnsstolen???
  • Black Daisy

Sen när barnet börjar sparka på bilsätet med skitiga skor är det rätt så gott att ha det där skyddet.

• Tokfia 7

Ja, fast det här var UNDER bilbarnsstolen, inte mot sätesryggen.

• Vannis

Jag har ett som går hela vägen under stolen och upp på ryggstödet. Jag tycker att det är smidigt att ta loss och skaka av skyddet när jag dammsuger bilen. Det hamnar en massa smuler och smuts där.

Tuva och Leo, mammas älsklingar!
  • Vannis

smulor

Tuva och Leo, mammas älsklingar!
  • mapo51

Vi kommer att ha en filt under för att inte få slitskador på klädseln. Mer avancerat skydd än så tänker vi inte ha förrän vi barnet börjar ha skor på sig och drar in extra mycket smuts.

• Mollan

När barnen har varit större och haft smutsiga skor har jag använt ett skydd som går över hela ryggstödet och ner över hela sätet och där nere har det varit typ galon, men jag tänker inte använda det innan jag byter till vanlig bakåtvänd bilbarnstol. Det skulle kanske vara om man har en ljus skinnklädsel? Men så länge de sitter i babyskyddet är det varken smustiga eller äter i bilen.

• Kattöga

Vi kör med plastad frotté under, sätet ser bra ut fast vi använt barnstol på den platsen i 8 år nu.

• Kattöga

Men plastad frotté i sig, ser för all del inte så snyggt ut. (understatement!)
    Vi kanske är mer praktiskt än estetsikt lagda...
    (Men det är snyggt _under_ frottén!)

• MERlight

Vi har en bit av ett liggunderlag under bilstolen, det funkar jätte bra för det är ju lite tjockare men ändå smidigit. Har man skinn klädsel så sliter ju själva plastskalet på bilstolen på skinnet för när barnet sitter i stolen så blir det ju ganska tungt tryck.

• kkarro

Vi har ett från akta. Täcker båda ryggen och sittsen som någon beskrev. Finns även två fack att lägga tex leksaker i. Tror det kostar ca 200kr.

• Drutten03

Det beror ju på vad man har för säten.
    I vissa bilar kan vissa bilbarnstolar göra fula märken i sätet. Inte bara slitmärken i tyget eller skinnet utan till och med fördjupningar som inte går bort.
    Det beror ju både på hur sätet är konstruerat, hur känsligt det är, och hur stolen är konstruerad. De stolar som bara är slät plast under är ju bättre eftersom tyngdpunkten är jämnt fördelad. Men ur slitagesynpunkt så är det nog sak samma.

Kommer antagligen ha i ett galonskydd under för att minska belastningen.
    Någon skrev om typ liggunderlag....det tycker jag verkar vara en toppenidé.

• Evve81

Vi har både en filt och sedan har vi köpte ett sparkskydd men det var inte förrän dottern började använda skor

• Tokfia 7

Tack för svaren! Har nu i alla fall beställt ett skydd från 1Klass, Biltex tror jag det hette. Får se hur det funkar, vi har säten som verkar vara lite känsliga för tryck och det här skulle vara lite tjockare.

Svar på tråden Skydd under bilbarnsstolen???