• Fuga

Feber vid tandsprickning av kindtänder på 2.5-åring, vanligt?

Vår dotter har haft feber och varit gnällig och haft svårt att sova hela helgen. Nu ser jag att hon har kindtänder som kommer upp på båda sidor i nederkäken.

Kan det vara orskak till hennes lidande?

• Svar på tråden Feber vid tandsprickning av kindtänder på 2.5-åring, vanligt?
  • bubbelmaja

Tror jag säkert! Vilmer fick sina 4 (hittills, 4 kvar!!!) kindtänder i samband med tokhög feber.

• Neno

Min Arvid,snart 2 år, har varit gnällig och kinkig de senaste kvällar och nätterna. Förra veckan hade han även feber. I förrgår när jag borstade tänderna på honom såg jag att kindtänderna var på väg upp, både uppe och nere.

• CarlHerman

Jag tycker det är lite skumt det här med olika symtom barnet kan ha när tänderna kommer upp. Man hör ju ofta att barnet blir dåligt i magen, får lite feber mm, men när jag kollat upp det på olika (seriösa) tandvårdssajter så står det att inget samband mellan olika symtom och tandsprickning har hittats? Barn är ju sjuka, dåliga i magen mm rätt ofta ändå så det skulle bara vara en tillfällighet att det kom samtidigt. Ska prata med mina kollegor om det här imorgon om jag kommer ihåg det, jobbar inom tandvården men har inga barnpatienter.

• Neno

Jag har oxå hört att det inte ska vara några symptom när barn får sina tänder. Men jag kan ju säga att Arvid har varit väldigt dryg alla de gånger som han har fått sina. Men vad vet jag..

Svar på tråden Feber vid tandsprickning av kindtänder på 2.5-åring, vanligt?