• KarinN80

Friskis o Svettis familjejympa

Går ni på de eller har gjort? Hur långt är passet? Vad får man göra? Vad har ditt barn haft på fötterna?

Nala 030620, Wiktor 050224, BF 080126
  • Svar på tråden Friskis o Svettis familjejympa
  • Litenbebbe08

Hej!

Vi går på Friskis jympa som heter Hoppis & Skuttis med vår 3åring och det är såå kanonbra!

Då är jag med honom och "jympar" fast man jympar på barns vis liksom, det är ett pass med barnrörelser och sånt som dem gillar.

Han har på sig shorts, linne & gympadojjer.

Hoppas det hjälpte dig!!

• ullehj

Vi har gått gånger flera på familjegympa. det är "vanliga" rörelser men med lite mer lek tema i dem. Just nu cirkus tema, man är hästar som galloperar runt i salen, ormar som krälar på marken, "cyklister" som ligger på rygg och cyklar med benen.

det är kul och man kan som vuxen ta i lite extra om man vill, men det är otroligt mysigt att göra detta tillsammans med barnet. Min dotter har haft gympadräkt, byxor och gympaskor.

håller på i 45 minuter.

• Minapojkar

Hej,
    vi gick på familjegympan i Eksjö i våras. Först får man göra några enkla övningar ihop med barnen och lyssna på roliga gympalåtar. Efter det plockar föräldrarna fram en så kallad hinderbana, med mattor, rep osv. Efter det är det avslappning i ca. 5min och sen är det slut. Det hela tar en timma.

• KarinN80

Låter skoj På lördag är de Wiktors första gång, han ser verkligen fram emot de även om han inte vet så mycket om de

Nala 030620, Wiktor 050224, BF 080126
  • Martina 3

Vet nå´n om det finns i Göteborg?

• Miss Lau

Vi har gått på Hoppis och Skuttis från att barnen varit ca 3 år, det är superkul! Hos oss är det som ett vanligt jympapass fast med barnmusik och helt på barnens nivå. Håller på 1 timme med en drickpaus efter halva tiden.

Mina barn har haft shorts, t-shirt och jympaskor.

• Martina 3

Hittade..men det är bara på lördagar och söndagar... På söndag går han på dans iaf min helg, pappan orkar inte. Är det nå´n som vet något liknande som är på vardag?

Svar på tråden Friskis o Svettis familjejympa