• skorpion14

Eksem på dreglig bebishaka

Hjälp!
    Jag har en bebis som dreglar någe oerhört...Detta har lett till att han har utslag på hakan av att det aldrig är torrt där. jag skulle såååå gärna vilja få bort dessa utslag innan kylan kommer. TIPS??????
    Tacksam för all hjälp!
    Hannah Meyer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-07 21:26:02:
    Hej allihop. Har redan provat hydrokortisonkrämen MILDISON, fungarade inte häll på i drygt två veckor(apoteket sa att man sedan skulle göar uppehåll för att inte tunna ut huden för mycket)

LANOLIN- Har någon provat denna ochn lyckats???
    Lansinoh Brand Lanolin - går den att köpa i nån butik? inte bara över nätet?

INOTYOL - Har hört att man inte ska ha den i ansiktet????Ger den inte även fläckar på kläder?

Tack för all råd fortsätt klura!
    Hannah Meyer

• Svar på tråden Eksem på dreglig bebishaka
  • Fru Gustavsson

hmm, silon har vi som bör hjälpa dregelutslag, från apoteket.

Gummianka, du & jag
  • Mamma Bläckfisk

Var förra veckan till VC för detta problem. Sonen fick en hydrokortison (av något slag) utskrivet. Efter att vi har kört med denna salva ska vi smörja in hakan med Inotyol. Barriärvård, så att huden skyddas och hinner bygga upp sig. Inotyol är ju fett som bara den och då kan dregglet inte tränga igenom. Smörj direkt på morgonen medan hakan (förhoppningsvis) inte har hunnit bli indränkt.

Tidigare har jag kört med Elizabeth Ardens Eight hour creme. Funkar SKITBRA. :) Kommer nog att använda den varvat med Inotyol...

Lycka till!

• Jempa L

Kom bara att tänka på lanolin... Ullfett. Meleda(?) har en amningskräm som innehåller lanolin. Det är fuktavstötande till tusen samtidigt som det är kanon på att mjuka upp torr hud.

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • mama80

Skriver under på denna!!! SÅÅÅÅ kanonbra

Jempa L skrev 2007-10-07 21:10:47 följande:

Kom bara att tänka på lanolin... Ullfett. Meleda(?) har en amningskräm som innehåller lanolin. Det är fuktavstötande till tusen samtidigt som det är kanon på att mjuka upp torr hud.
  • skorpion14

Hej allihop. Har redan provat hydrokortisonkrämen MILDISON, fungarade inte häll på i drygt två veckor(apoteket sa att man sedan skulle göar uppehåll för att inte tunna ut huden för mycket)

LANOLIN- Har någon provat denna ochn lyckats???
    Lansinoh Brand Lanolin - går den att köpa i nån butik? inte bara över nätet?

INOTYOL - Har hört att man inte ska ha den i ansiktet????Ger den inte även fläckar på kläder?

Tack för all råd fortsätt klura!
    Hannah Meyer

• Jempa L

Har bara använt lanolin till mina supertorra händer. Den och Locobase Repair är de enda krämerna som jag har provat som "sitter kvar" och skyddar efter att man har varit i kontakt med vatten.

• skorpion14

Var köpte du ditt lanolin??? butik?
    Hannah
    Jempa L skrev 2007-10-07 21:10:47 följande:

• mama80

Vet inte om det finns att köpa i butik, möjligtvis på hälsokost då!?! Jag kom i kontakt med salvan när jag fick såriga bröstvårtor när jag ammade min dotter, då fick jag en klick i en burk av amningsmottagningen sen fick jag beställa den från "onetex".

• Jempa L

Jag fick prova lanolin-krämen genom en arbetskollega. Tyvärr jobbar vi inte ihop längre, så jag kan inte fråga var hon köpt den någonstans...

Svar på tråden Eksem på dreglig bebishaka