• Anonym (fundersam)

Akut stora svarta märken som ser ut som blåmärken??

Har fått ett stort svart märke på min kropp.
    Ser ut som ett blåmärke fast mycket,mycket mörkare
    stort som en 5krona..
    Jag vet att jag ej slaget mig..

Vad är det?

• Svar på tråden Akut stora svarta märken som ser ut som blåmärken??
  • Anonym (ssk)

Blir det fler tycker jag du ska söka sjukvården. STora märken kan vara tecken på blodsjukdom (men det är inte så vanligt).

• Anonym (fundersam)
    Anonym (ssk) skrev 2007-10-07 22:32:05 följande:
    Blir det fler tycker jag du ska söka sjukvården. STora märken kan vara tecken på blodsjukdom (men det är inte så vanligt).
    Den är stor för att bara dyka upp sådär
    Vad är det för blodsjukdom*nervös*
  • Anonym (ssk)

Var sitter det och är du säker på att du inte slagit dig, klämt dig, nypt dig eller så? Och är det bara ett är det INGEN fara.

• Anonym (fundersam)
    Anonym (ssk) skrev 2007-10-07 22:37:13 följande:
    Var sitter det och är du säker på att du inte slagit dig, klämt dig, nypt dig eller så? Och är det bara ett är det INGEN fara.

Har haft lite små liknande märken tidigare
    men inte så här stort
    Sitter bak på överarmen in mot armhålan.
    Nä jag kan inte minnas att jag gjort mig illa.

Jag äter medicin mot högtblodtryck,yrsel och för att jag är svullen med massor av vatten i kroppen,kan detta vara ett samband?

tack för att du svara mig

• Anonym (ssk)

Äter du Waran eller annan blodförtunnande medicin? Då kan man få blåmärken. Det låter inte som om det är nåt när det bara är ett märke, men ring din doktor och fråga om någon av dina mediciner kan göra så där så slipper du oroa dig!

• Anonym

Det är ingen ring? utan ett märke?
    Har du varit utomlands?

• Anonym (fundersam)
    Anonym skrev 2007-10-07 22:49:21 följande:
    Det är ingen ring? utan ett märke?Har du varit utomlands?
    nä,det har en mkt konstig form,har inte vart utomlands men jag vill åka.
    Anonym (ssk) skrev 2007-10-07 22:44:07 följande:
    Äter du Waran eller annan blodförtunnande medicin? Då kan man få blåmärken. Det låter inte som om det är nåt när det bara är ett märke, men ring din doktor och fråga om någon av dina mediciner kan göra så där så slipper du oroa dig!

Äter vätskedrivande och blodtrucksänkande,men inget blodförtunnande.

tack för att ni tar er tid.

Det är nästan svart/lila inget blått,är det vanligt med dessa märken utan slag?

• Anonym (fundersam)

ingen som har haft dessa märken?

• Neko

Jag har flera gånger fått blåmärken som jag inte minns hur jag fått, rejäla dessutom som kan ta över en vecka innan de går bort. Dock är det inte så ofta som jag fått dem att jag skulle bli orolig. Har du bara fått ett så kanske du slagit dej i sömnen eller något. Däremot om fläcken sprider sig, inte går bort eller om du får fler så ska du nog kolla upp det.

• Anonym (fundersam)

flera med ngn erfarenhet,det är lite strre idag,men inga fler

• silhuett

Ring vårdcentralen och fråga om du bör undersöka det Så svårt för oss att säga nått, när vi inte ens har sett hur det ser ut.. Men jag tycker ju det är bättre att undersöka en gång för mycket, än en gång för lite

Svar på tråden Akut stora svarta märken som ser ut som blåmärken??