• Pentan

Ok inga påhoppp nu, men att amma och banta samtidigt...?!

Jag kan hela textboken om hur dåligt det är att banta samtidigt som man ammar.
    Men jag måste ändå ställa frågan; Vad är det som är så farligt?!

Miljögifter som går över via mjölken när kroppen rensar ut slaggprodukter? Kan man inte pumpa ut mjölk innan och ge "ren" mjölk en tid, medans kroppen ställer om sig?

Kan mjölken sina om kroppen tror att den svälter pga bantning? Gäller det även om man har 40 kg övervikt? Kan man inte bara börja äta igen om det händer?

Vad menar jag med bantning?
    Jo jag vill köra måltidsersättning - Cambridge metoden (pulversoppor typ Nutrilett), och långa promenader.
    Men ät grönsaker och nyttigt då, typ Vikt Väktarna - kanske någon tycker?
    Först så är jag "allergisk" mot kolhydrater och min kropp trivs bäst på en diet utan dem, alltså vill jag äta en riktigt strikt Atkins variant, utan kolhydrater helt. 
    Men först vill jag köra igång med dessa måltidsersättningar. Jag har mkt bra erfarenheter sen tidigare och långvariga resultat som vittnar om att detta är en metod för mig! 

Så vad är det värsta som kan hända?

Mitt barns väl och ve är ALLT för mig, tvivla inte på det!!!
    Men jag som människa, individ, mår inte bra i en kropp som jag inte trivs i. Det finns så mycket att vinna på en viktnedgång.

Detta är ett seriöst problem för mig, så jag önskar serisösa svar.

Stort tack på förhand! Glad

• Svar på tråden Ok inga påhoppp nu, men att amma och banta samtidigt...?!
  • MamiZen

du rasar i vikt då du ammar

• Tett82

Hej!

KAn inte så mycket om detta, men förstår dig helt och hållet. Rekommenderar dig att prata med någon kunnig inom området, t.ex. en läkare på vårdcentralen eller återförsäljaren av Cambrigde. Här får du säkert många svar, men många är nog inte så tillförlitliga!
    Lycka till!

Alva - vår gullunge! =)
  • Tett82
    MamiZen skrev 2007-10-07 23:02:12 följande:
    Alla gör inte det tyvärr, jag trodde och hoppades att jag skulle göra det, men tyvärr inte...
    Alva - vår gullunge! =)
  • Majuni

Det är ju ändå så kort tid i ditt liv som du ammar, har du verkligen inte tid att vänta med att gå ner tills du har ammat klart??

• lycklig 86

har för mig att viktväktarna har något "program" för dom som ammar. kanske något för dig?

• siamusen

Prata med en dietist eller lâkare.

Maste du amma annars? Bara en tanke.

• Troll1
    MamiZen skrev 2007-10-07 23:02:12 följande:
    Tyvärr gjorde inte jag det alls denna gång... Ändå ammar jag ofta!
    Sladdis igen...
  • MamiZen
    Tett82 skrev 2007-10-07 23:04:33 följande:
    Alla gör inte det tyvärr, jag trodde och hoppades att jag skulle göra det, men tyvärr inte...
    Nä kanske inte,
    men man går ner snabbare i vikt om man ammar. Ammar man inte så tar det längre tid att gå ner i vikt.
  • Centurion
    "Miljögifter som går över via mjölken när kroppen rensar ut slaggprodukter? Kan man inte pumpa ut mjölk innan och ge "ren" mjölk en tid, medans kroppen ställer om sig?"

Hur vet du när mjölken är ren? Jag skulle absolut inte rekommendera att banta samtidigt som du ammar.

Jag säger som siamusen, måste du amma?
  • wellah

är det så himla bråttom? Antingen prioriterar du amningen eller så bantningen, kombinera inte! Sen undrar jag vart du ska kunna köpa CK-påsar om du ammar? Man får inte amma och köra den kuren samtidigt.

Svar på tråden Ok inga påhoppp nu, men att amma och banta samtidigt...?!