Hur tidskrävande lägga klickgolv??
Hur lång tid tar det att lägga klickgolv i t.ex. ett normalstort sovrum, för en normalhändig?
Hur lång tid tar det att lägga klickgolv i t.ex. ett normalstort sovrum, för en normalhändig?
Min lilla mamma la ensam i vardagsrummet på en helg.
vi la i ett 17kvm rum på en dag. 2 händiga karlar, men inklusive allt underarbete. bytte rubbet, alltså spånskivor och allt...
Låter som nåt jag kan fixa då också kanske!
Får jag låna tråden lite? Vad behöver man för verktyg för klickgolv? Såg?
Hoppas det är ok, ts, du ställde bara en sån bra fråga så jag ville bara passa på att spinna vidare på den.
det är ganska smidigt!Min sambo la ett på 7kvm på ca 4tim.Man behöver sticksåg ,vinkelhake och tumstock och borrmaskin om man har element eller andra rör i rummet.Lycka till
och en golvläggningssats...Det köper man billigast på byggmax!
Men svårt e det absolut inte..
Lycka till
Det är inte svårt och det går fort!!
.... bara man inte köper de allra billigaste... de kan vara svåra att få in i sponten på varandra,,,,och då går det INTE på några timmar!!!! men med bra kvallité ska det väl inte vara så svårt....
finns speciella läggnings set för olika golv....är det laminat eller parkett golv? har du fel set kan du fördärva golvet. Och så som man skrev innan: köper man billigaste är det alltid något man sparat in på... När vi säljer golv till våra kunder så brukar vi säga att det finns 2 alternativ. Köp billigt och byt inom något år... fördel är att man kanske vill ha nytt helt enkelt efter ngt år. Handla dyrt.... det håller... i många år dumt o byta ?
En eftermiddag tog det för min man att lägga golvet i hallen, och ytterligare en eftermiddag för köket.
sen vad du behöver -... du behöver foam också tjocklek på den beror på vilket golv du lägger. (laminat eller parkett).
Är det en betong sula på mark? Då har du andra krav på tex fuktspärr osv... har ni det så ska jag berätta vad ni behöver..
Lycka till o ha d bäst så länge