Tror ni på sexuell kemi?
Hej alla!
Tänkte försöka få lite respons på en grej jag undrar över.
Jag har nyligen lämnat ett mångårigt förhållande. I det var sexet verkligen inte en stor del av vårt liv, vi var mer som goda vänner. I början hade vi mycket sex som alla andra men på slutet dog det helt, jag hade ingen lust på honom utan var rent av avtänd. Sexet innan det var bra för att man kände sig trygg och var utan hämningar, men jag var aldrig sugen i förväg, var liksom tvungen att "startas igång" om ni fattar.
Nu har jag sedan tio månader en ny relation och med honom har jag ständigt kåtslag! Jag är så enormt fysiskt och sexuellt attraherad av honom (fast det finns starka känslor med i bilden också, vi är jättekära). Vi kan ligga på soffan och mysa eller bara prata eller busa och så pang bom är vi helt plötsligt jättetända och har fantastiskt upphettat och skönt sex tillsammans. Jag har aldrig varit med om att bli sugen på sådan nolltid. Jag blir våt på fem sekunder.
Nu undrar jag: tror ni att skillnaden här beror på att detta är ett nytt förhållande och att det också så småningom kommer att träda in i tråkfasen där man inte har lust på varann?
Eller -tror ni att jag och han helt enkelt passar perfekt ihop sexuellt och att det är kemin som styr? Med andra ord, har jag haft sjuk tur som träffat honom?