• Anonym (Sugen!)

Tror ni på sexuell kemi?

Hej alla!

Tänkte försöka få lite respons på en grej jag undrar över.

Jag har nyligen lämnat ett mångårigt förhållande. I det var sexet verkligen inte en stor del av vårt liv, vi var mer som goda vänner. I början hade vi mycket sex som alla andra men på slutet dog det helt, jag hade ingen lust på honom utan var rent av avtänd. Sexet innan det var bra för att man kände sig trygg och var utan hämningar, men jag var aldrig sugen i förväg, var liksom tvungen att "startas igång" om ni fattar.

Nu har jag sedan tio månader en ny relation och med honom har jag ständigt kåtslag! Jag är så enormt fysiskt och sexuellt attraherad av honom (fast det finns starka känslor med i bilden också, vi är jättekära). Vi kan ligga på soffan och mysa eller bara prata eller busa och så pang bom är vi helt plötsligt jättetända och har fantastiskt upphettat och skönt sex tillsammans. Jag har aldrig varit med om att bli sugen på sådan nolltid. Jag blir våt på fem sekunder.

Nu undrar jag: tror ni att skillnaden här beror på att detta är ett nytt förhållande och att det också så småningom kommer att träda in i tråkfasen där man inte har lust på varann?

Eller -tror ni att jag och han helt enkelt passar perfekt ihop sexuellt och att det är kemin som styr? Med andra ord, har jag haft sjuk tur som träffat honom?

• Svar på tråden Tror ni på sexuell kemi?
  • Anonym

Jag tror det handlar om kemi, jag har upplevt, i ett förhållande att det räckte med en blick från min kille att få igång mej och vi hade sex överallt närsomhelst hela tiden, även efter 5-6 år.

I mitt nuvarande förhållande är det ganska känslolöst, jag kan inte säga att vi "älskat" med varandra någonsin, utan det är bara "in ut sprut" passionen saknas nästan helt och jag måste verkligen jobba för att det ska gå för mej. Tråkigt, men för övrigt är han drömprinsen...

• gulemamman

Klart det finns sexuell kemi
    och har du DESSUTOM lyckats träffa nån som du känner starkt för även i övrigt så är det bara att gratulera !!

• Anonym (Bus)

Jag tror absolut att man passar olika bra ihop sexuellt med olika människor. Jag avslutade ett 4 årigt förhållande där sex aldrig var en stor del av det hela, men vi hade det bra ihop annars. Men oftast så kanske vi bara hade sex 1 gång/månad eller så, mer för att man skulle än för att jag iaf var så jäkla sugen. Är sen 2 år tillsammans med en annan man som jag har ett fantastiskt sexliv med. I början så hade vi enormt mycket sex (typ 4-6 gånger/dag) och även om det har lugnat ner sej så har vi fortfarande mycket sex, vanligtvis varje dag iaf även fast det just nu är lite lugnare på sexfronten då jag är höggravid med foglossningar så har vi ändå sex minst 1-2 gånger/vecka. Kan bara inte måtstå honom han tänder mej något enormt!

• Tiddlan

Sexuell kemi finns, absolut!
    När det uppstår måste det inte ens finnas med kärlek utan det kan vara ren sexuell attraktion.
    Att du har sån stor lust nu beror nog också på att det är ett nytt förhållande men det verkar ju finnas en stor sexuell kemi också.

• Anonym (LP)

Jag har haft många förhållanden och i alla har det efter ett tag blivit tråkigt med sex och jag har tappat lusten för killen. Sexlivet har alltid dött någonstans mellan 2-10 månader. Då har jag inte känt någon lust alls och aldrig känt mig tillfredställd, även orgasmerna har lyst med sin frånvaro. Man har liksom haft sex bara för att man ska ha sex.... Men så träffade jag min nuvarande sambo... i början (innan vi fick barn) var vi som kåta djur och kunde knappt se på varandra förräns vi var tvugna att knulla... haha! Vi ville ha varandra hela tiden. Jag hade aldrig tidigare känt mig så kåt på någon och samtidigt var jag ju underbart kär. Jag var lite orolig att jag skulle tappa lusten för honom också men det har jag absolut inte gjort... visst är det inte riktigt detsamma nu när man har barn och så och vi kan ju inte direkt ha den där spontansexen som vi hade innan då man kunde kasta sig över varandra när man kom innanför dörren eller börja knulla i soffan helt apropå utan nu får det ju oftast bli i sovrummet när barnen har somnat... och självklart de gånger man har barnvakt ... Men han tänder mig något enormt fortfarande och det räcker med en lite sugande kåt blick för att få mig att kasta mig över honom. När vi är på fest hos kompisar eller så så brukar vi faktiskt passa på att ha lite spontansex genom att smyga iväg någonstans så han kan t amig hårt ... likadant de gånger vi varit ute på pub eller restaurang har det blivit att vi suttit o eggat varandra för att sedan smyga in på en toalett eller nåt ... Jag har aldrig älskat sex så mycket som jag gör med honom och han ser också alltid till att jag får en orgasm innan det går för honom. Min sambo och jag har väldigt stark sexuell kemi och vi älskar varandra något enormt. Han har allt jag någonsin drömt om att finna hos en man och han ger mig sån sexuell njuting som jag inte ens trodde fanns!

• Anonym (Ensidigt?)

Jag tror absolut på sexuell kemi! Har varit tillsammans med min kille i 8 år och bara haft en svacka i lusten, det blev bra igen när jag slutade med p-piller.

Nu vet jag inte om det är jag som är sånn, eller om det är han som är rätt för mig? Har aldrig haft ett långt förhållande innan... så jag har inte hunnit tröttna på någon.

• Anonym (lika här)

LP, inlägg nr 5: Hade kunnat vara jag som skrev ditt inlägg.

Vi har varit ett par i 14 år nu. Två barn, ett tredje på väg.

Otaliga är de fester där vi antingen smygit in på en toalett, eller gått iväg runt hörnet, eller tagit en snabbis nånstans efter vägen hem.....

Bara älskar att ha sex med honom!!!!
    Älskar hela honom minst lika mycket!!!

• jannike85

Jag tror starkt på att det är kemi! Med vissa så fattas kemin och då funkar det inte helt enkelt!

• Anonym (Sugen!)

Fasen vad härligt allt detta låter! Då kanske man har mycket att fortsätta se fram emot, med andra ord...

Tyler Durden, nä hade nog aldrig kåtslag med exet, var mest spännande att ha sex med nån ny sådär i början.

Åh vad jag känner mig glad nu.. och sugen!

• En Vanlig Pappa

Hej!
    Nu måste nog jag tyvärr vara lite tråkig, men den grå vardan kan knack på dörren efter ett tag. MENNN det är då man måste vara uppfinningsrik, och våga exprementera lite. (hålla pirret i liv) Det är vad ni gör det till, en del människor har en tendens till att slöa till på sexfronten, men med väldigt små medel kan ni få det att funka. Men passa på och njut nu, och ta tjuren vid horna när den tiden kommer. Lycka till Johan

• Anonym

Klart det finns kemi. Mitt förhållande har ingen däremot. Min man njuter när vi har sex men aldrig jag. Jag har aldrig fått orgasm, han tänker bara på sig själv. Jävligt trist.

• puttekula

Härliga berättelser ni berättar, det verkar finnas hopp att det finns nån man kan "klicka" med :)

Jag har tyvärr aldrig träffat nån där jag känt sån kemi...

• Anonym

jepp det är det som är SANN SEX KÄRLEK he he
    Anonym (Sugen!) skrev 2007-10-07 23:20:58 följande:

Hej alla! Tänkte försöka få lite respons på en grej jag undrar över. Jag har nyligen lämnat ett mångårigt förhållande. I det var sexet verkligen inte en stor del av vårt liv, vi var mer som goda vänner. I början hade vi mycket sex som alla andra men på slutet dog det helt, jag hade ingen lust på honom utan var rent av avtänd. Sexet innan det var bra för att man kände sig trygg och var utan hämningar, men jag var aldrig sugen i förväg, var liksom tvungen att "startas igång" om ni fattar.Nu har jag sedan tio månader en ny relation och med honom har jag ständigt kåtslag! Jag är så enormt fysiskt och sexuellt attraherad av honom (fast det finns starka känslor med i bilden också, vi är jättekära). Vi kan ligga på soffan och mysa eller bara prata eller busa och så pang bom är vi helt plötsligt jättetända och har fantastiskt upphettat och skönt sex tillsammans. Jag har aldrig varit med om att bli sugen på sådan nolltid. Jag blir våt på fem sekunder.Nu undrar jag: tror ni att skillnaden här beror på att detta är ett nytt förhållande och att det också så småningom kommer att träda in i tråkfasen där man inte har lust på varann? Eller -tror ni att jag och han helt enkelt passar perfekt ihop sexuellt och att det är kemin som styr? Med andra ord, har jag haft sjuk tur som träffat honom?
  • cyberchrille

Hej TS,
    Jag tror absolut på kemin eller tvillingsjälen om man kan kalla det så. Har ett 22-årigt förhållande bakom mig och 14 år som gifta men jag kan säga att sexet har aldrig varit så där riktigt bra med kåtslag och annat vad man kan vilja ha. Är själv i stort behov av passion, närhet, kroppskontakt, ömhet osv. men är inget som jag varit bortskämd med. Har i många år visat detta för min hustru i forma av att jag tagit på henne och kramat, pussat, smekt med svar att "ser du inte att jag gör något annat" eller "du kittlar mig" och kantas dina trevande försök att vara kärleksfull av sådana kommentarer så tröttnar man till slut. Och det har jag nu gjort!
    För en tid sedan träffade jag en underbar tjej som jag blivit djupt förälskad i, där är det precis som många av er skriver här i tråden, suget i blicken, kåtslag, blöt på en sekund osv.
    Nu undrar säkert många...och JA vi träffas i smyg men det är fasen inte lätt för vi har båda två partners men vi älskar varandra djupt.

ha de bäst!
    //C

• Hille77

Absolut att kemin existerar precis som många här skriver Jag och mitt ex hade det, men sen fick vi inte vardagen att fungera och då tog det död på allt det goa. Vi har till o med spekulerat i om det kan va så att det "bara" är sexuell attraktion som funnits mellan oss, och att den djupa kärleken fattats... För vi kan båda fortfarande känna dragningen mellan oss - men skulle aldrig göra nåt åt det nu Surt bara o veta hur bra sex vi kan ha men inte få Men hoppas jag träffar nån där det kommer finnas allt - som det verkar göra för er

Så jag säger GRATTIS och se till att vårda kärleken

• Anonym

Jag träffade en kille för ett tag sedan, och jag har haft sex med ganska många och det har alltid (ja nästan iaf) funkat bra. För ett tag sedan började jag dejta en jättesnygg kille, han är nog den snyggaste killen jag vet. Problemet var att det inte alls klickade på det sexuella planet. Vi träffades kanske 1,5 månad, nästan varje dag och vi hade sex kanske 7 gåner. Ingen av gångerna var bra. Det var inge större fel, han hade normalstor snopp osv, men sexet funkade bara inte helt enkelt. Vet inte hur jag ska förklara det, men det klickade inte helt enkelt.

• Mammastjeja

Håller också på kemin och ett lyckat öde =)

Svar på tråden Tror ni på sexuell kemi?