• Feila

Ni med Nordea-konto, lite hjälp tack...

Hej, hej!

Sitter och ska föra över pengar från mitt konto till ett Nordea-konto, och min fråga kanske är korkad, men jag hoppas att nån vill svara

Är de fyra första siffrorna i kontonumret ett clearingnummer, eller ska jag skriva hela kontonumret (11 st siffror) i samma ruta?

Jag har Swedbank och fattar som ni märker inget av Nordea, jag är fjollig, men jag vill vara säker på att pengarna kommer fram till rätt person. Snälla hjälp mig någon

• Svar på tråden Ni med Nordea-konto, lite hjälp tack...
  • Feila

PikkuEnkeli:
    Tackar! Men de siffrorna finns inte med i kontonumret jag har? Ska jag strunta i att fylla i clearingnummer och bara skriva de siffrorna jag har tror du eller är clearing nödvändigt?

• Odessa

Ifall det är ett "äldre" personkonto kan man ha personnumret som kontonummer. I så fall räknas de fyra första som clearingnummer. Ser det ut att stämma?

• Pikku Enkeli

Har hittat detta:

"För Personkonto med 11-siffrigt kontonummer är de fyra första siffrorna i kontonumret = clearingnummer (clnr)."

www.nordea.se/Privat/L%c3%b6n%2boch%2bkonton/Personkonto/Clearingnummer/205674.html

• Spliffen

Clearingnr är de fyra första

• Feila

Odessa: Jag vet inte, hur många siffror ska det vara i hela kontonumret då? Med clearingnumret inräknat?

• Feila

PikkuEnkeli: Tack igen! Och tack alla andra, nu ska jag nog klara det hehe...

Svar på tråden Ni med Nordea-konto, lite hjälp tack...