• Elisabeth75

Halsont, Nackont

En liten fundering.
    Min dotter är hemma från dagis idag hon har feber, halsont och nu har hon ont i nacken.

Någon som vet om det kan sätta sig på nacken när man har så ont i halsen?
    Hon var riktigt ledsen så jag gav henne alvedon och fick henne att somna.

Nån mer som haft likadant med sina barn?

• Svar på tråden Halsont, Nackont
  • Tösen4

Om de har ont i nacken och feber, skall man inte kontakta läkaren då för att utesluta hjärhinneinflammation?? Inte för att skrämma upp dig. Hon kan även vara som en del är vid förkylning, stel i kroppen. Kolla om hon har vita "bluppor" i halsen. Kan ev vara halsfluss. Känns som det är bara obehagliga saker man har att säga men det är bara vad jag tänkte på när du skrev att hon hade feber, ont i nacken och halsont.

Avvakta och se hur hon är under kvällen. Krya på er.

• Tösen4

En undran till bara... kan hon böja huvudet framåt eller är hon stel???

• jorialel

Min son har också haft ont i nacken i samband med förkylning och efter bilfärd med öppet fönster. Det var ingen fara med honom men det finns som sagt anledning att kolla upp detta. Kontakta läkare om det ej blir bättre.

• lotta27

min son får ofta halssfluss, då blir han stel som en pinne i halsen, går med axlarna uppdragna till öronen nästan, men har hon inte stora halsmandlar bör du kolla upp det hos läkare, kan va allvarligt..

• flisan82

Min son har ofta ont i nacken vid förskylningar och han brukar inte kunna röra nacken alls,när vi sökte läkare för det sa dom att det var lymfkörtlarna som var förstorade.Så förmodligen är det samma sak med din son,men är du orolig så kan du ju alltid ringa och rådfråga dem.

Svar på tråden Halsont, Nackont