• siggie

Skum färg på kisset - vad kan det vara tro???

Ja det låter kanske konstigt men färgen på mitt kiss de sista dagarna har blivit jättemycket mörkare, nästan brunt, som farinsocker.....och det trots att jag dricker mängder som borde spä ut det.......är det nåt jag borde fråga BM om tror ni? Eller kanske ni har råd om vad det kan bero på? Har aldrig haft sånt kiss nånsin innan, därför blir jag lite konfunderad!!

• Svar på tråden Skum färg på kisset - vad kan det vara tro???
  • ester

Portvinsfärgad urin brukar kunna bero på Hepatit A. Kan också vara att du ätit en massa rödbetor Om du inte gjort det, skulle nog jag ringa vårdcentralen. Du äter inte Furadantin heller?

• 0Love0

Tycker du ska ta kontakt med bm eller förlossning.

• Sandra och Frippe

pröva att dricka mera VATTEN, annars ring tycker jag oxå. Prova med vatten för det märks ju direkt om det gjorde susen.

• AnnCha

Kan inte järntabletter färga urinen??

• 0Love0
    AnnCha skrev 2007-10-08 15:46:08 följande:
    Kan inte järntabletter färga urinen??
    Nej bara avföring
  • taksi

Jag har också så. Men jag märker att jag lätt blir uttorkad, så det är väl helt enkelt så att för min del har urinet blivit mer koncentrerat? Tycker att jag dricker en hel del men har (förutom koncentrerat urin) också "streck" i huden om jag suttit mot nåt, av veckiga lakan osv, vilket brukar tyda på lite lätt uttorkning.

• tatoo rosen

Jag fick konstig färg på urinen när jag hade urinvägsinfektion. Det gjorde inte ont eller så och det kan vara lömskt så jag skulle råda dig till att ringa bm och få komma dit med ett urinprov så att de lan kolla.

• siggie

Oj, tack för alla era visa svar! Nu blev jag ju lite skraj......ska bälga i mig vatten resten av dagen och funkar inte det så ringer jag vc imorgon bitti! Portvinsfärgad är det inte riktigt, som tur är......men mycket mörkt så förhoppningsvis räcker det med att dricka betydkigt mer än jag redan gör....lustigt, jag hinkar ju vatten och mjölk......urinvägsinfektion är ju lurigt om man inte känner nåt.....tusen tack allihop!!

• 0Love0
    siggie skrev 2007-10-08 16:18:52 följande:
    Oj, tack för alla era visa svar! Nu blev jag ju lite skraj......ska bälga i mig vatten resten av dagen och funkar inte det så ringer jag vc imorgon bitti! Portvinsfärgad är det inte riktigt, som tur är......men mycket mörkt så förhoppningsvis räcker det med att dricka betydkigt mer än jag redan gör....lustigt, jag hinkar ju vatten och mjölk......urinvägsinfektion är ju lurigt om man inte känner nåt.....tusen tack allihop!!
    uvi behöver man inte känna av,men jag hade ringt antingen förlossningen eller sjukvårdsupplysningen iaf för uvi är inget att leka med precis.
  • tatoo rosen

som tidigare sagt så behöver du inte alls känna av uvi!

siggie skrev 2007-10-08 16:18:52 följande:
  • lilomi

Hej. Hade mörkt urin men trodde mer det var uttorkning eftersom magen var lite paj. Men de tog prov o då hade jag Streptokocker (hur det nu stavas) Penicilin 3 ggr dagligen i 10 dagar... Så hör med BM.

BF 3/11 Allhelgona...
  • taksi

Oj, oj, det låter som om jag också borde lämna ett up så fort som möjligt då! Har dessutom lite svårt att kissa, men har tänkt att det beror på ett stort babyhuvud som ligger i vägen...

• lilomi

Kan tillägga att jag inte kände något alls. Rena turen att jag var magsjuk nån dag innan o fick äggvita i urinen som visade vägen. Men då jag lämnade in nytt prov var det borta men BM sa att hon var tvungen att skicka eftersom det funnits dagen innan. Tur det

BF 3/11 Allhelgona...
  • Jossi78

Jag va på besök hos min bm idag & mitt kiss såg konstigt ut! Har kraftig uvi & jag har inte känt nått!

♥Mamma till Ellen, Lova & Indra. Gravid med lillebror v30♥
Svar på tråden Skum färg på kisset - vad kan det vara tro???