Ge mig ditt bästa recept på Kassler
Har planer på kassler till middag, men vill ha något annat än gratinerad kassler med ananas...
Har du något gott recept???
Tackar på förhand!
Har planer på kassler till middag, men vill ha något annat än gratinerad kassler med ananas...
Har du något gott recept???
Tackar på förhand!
Ingen?
Gör en potatisgratäng som du strimlar ner kassler i och boccoli, blomkål m.m. Det är supergott
Det lät smarrigt!! Tack!
Koka ris och lägg i ugnssäker form.Stek kassler.vispa mellangrädde lätt med salt peppar och en aning chilisås.Lägg i burkchampinjoner och eller sparris på riset,kasslern över och sen såsen.Snabbt och lätt och helt ok!
Mums.. det lät också jättegott
Du kan också kolla här om du hittar nåt
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m17044972.html
Den här tråden är från en av mina idétorke dagar...
Strimla kassler och stek med paprika, minimajs och lök. Ha i grädde, ketchup och ananasjuice. Krydda med cayenne peppar, svartpeppar och salt. Servera med ris eller pasta!! Smarrigt!!
Tack tack för recept!!
koka riset medans du gör detta:
skär kasslern i tärningar. stek dom lätt.
stek sedan Championer färska eller på burk...lägg över dom en liten kastrull,,strö lite mjäl över dom. Häll i 3 dl grädde..i med lite salt.peppar och soja. röra om lite medans det puttrar.
Häll riset i en smörad form..i med en bruk majs. Häll över kasslen och över med såsen och till sist strö riven ost på.
In ugnen 200 C..ca 15-20 min.
E super gott LOVAR...
Skiva kassler. Lägg i en form.
Ta riven ost olika sorters senap i & persilja. Blanda detta till en röra. Bre det ovanpå kasslern. Sen in i ugnen tills osten har fått färg & smälter.
Serveras med potatis och chilisås blandat med gräddfil & salt & grov malet svartpeppar