• BeccaGrodan

Täby kyrkby!?

ja nu har vi väl mer eller mindre bestämt oss för att det lutar åt att det blir i Täby kyrkby vi hamnar nästa gång vi flyttar, förhoppningsvis till våren men kikar redan nu för att ha lite koll, bor i sollentuna nu o vi har inte råd att köpa nått större här men täby kyrkby verkar mysigt, dock har jag egentligen ingen aning så nu vill jag veta allt om stället ;)
    finns ett radhusområde där husen visserligen ligger tätt men där radhusen inte är sååå dyra o vi hoppas på att få tag i nått där först o främst o sen kanske om man har tur kunna flytta till villa när barnen är lite större...
    någon här som bor i täby kyrkby som kan dela med sig av hur det är?
    tack på förhand!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Svar på tråden Täby kyrkby!?
  • BeccaGrodan

fasiken va tråkigt jag kommer få det i täbykyrkby om jag inte kan hitta lite nya kontakter på FL som bor där

• BeccaGrodan

men hallå någon bor väl där? *hoppas*

• BeccaGrodan

aha, vet du hur det är i täby kyrkby? vi kikar ju bara än sålänge.. är Vallentuna trevligt? hur lång tid in till stan? med typ roslagsbanan då tänkte jag väl främst...

• majlinsa

jag har nyligen flyttat hit men jag trivs här.. ett centrum med ica och coop, bibliotket, post, apoteke osv..
    i täby kyrkby har jag aldrig varit

jag tror att det tar ca40min in till stan.. roslagsbana + tunnelbana 2-3stationer

• Angels

Jag har bott i Skarpäng, men där är det ganska dyrt. Är poppis att bo där nu för tiden om jag förstått det rätt.

Täby kyrby var skitfint för några år sedan, billigt att bo i eftersom det inte var så poppis att bo där, men på senare år tycker jag det blivit allt för mycket hus där. Men det är säkert jättebra. Det är ju rätt nära också till arningeleden och det är ju jättebra om man pendlar med bil. Bussarna går ju också typ var femte minut i rusningstrafik och 1 gång i halvtimman på dagarna. Skulle jag flytta tillbaka till Stockholm hade jag helt klart kunnat tänka mig att bo i Täby Kyrby eller Vallentuna.

• RonjaLi

Jag bor i Vallentuna men jobbar i kyrkbyn.
    Jag kan säga som så att ni får ju helt klart mer för pengarna om ni flyttar till Vallentuna! Trots att det inte skiljer många kilometer så är Täby ändå närmare stan och därmed dyrare.
    Och det är ju inte många stationer emellan så ni tjänar ju inte många minuter på resvägen.

Vi har köpt vår drömkåk för under 3 mille i Vallentuna. Helt nybyggt område
    Bilder finns i mitt bildgalleri.

Svar på tråden Täby kyrkby!?