• Eliva

Har du någon som uppskattar dig för din yrkesroll?

Alltså, om du känner att du arbetar riktigt hårt och/eller är duktig på det du gör, finns det då någon där som hejjar på dig? Om flera av alternativen stämmer, välj den som du känner du får mest stöd av.

Följdfråga: Vem av dessa skulle du helst se att det var som stöttade dig mest?
    Skiv gärna egna tankar runt ämnet oxå!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-08 15:28:50:
    Och skriv gärna ett inlägg om vem det är.

Jag satt och funderade på detta idag nämligen, att det är synd att vi är många som jobbar hårt men få som får den uppskattning vi är värda... (Anser jag!)

Det BORDE väl, i en perfekt värld, komma från chefen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någon som uppskattar dig för din yrkesroll?
  • Mickis74

Ja, från chefen....i vardagen, i medarbetarsamtal m.m.

• Angelflikkan

jag tryckte på "av kollegorna", men främst känner jag mig uppskattad av mina elever (är lärare)

Linnéa växer så det knakar, hela 4 månader.
  • Polgara

Mina kollegor...knappast av högsta hönset dvs LFV, dom bara gnäller! Sen att vi går på knäna det skiter dom i bara vi jobbar arslet av oss så det bra.Förvånad

• Mickis74

Men skulle vilja välja fler alternativ....för nog känner jag mig uppskattad ofta utan att jag får höra det i ord...både av kollegor, brukares anhöriga och hemifrån.

• Ellah

Ja, kollegor och chef - båda lika mycket så jag kan ej välja.

• TeeTee

Ja från mina kunder

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • CeeJay

Ja alla alternativen (förutom mina föräldrar) stämmer på mig + även några "kunder".

• Senap

Min partner (och mina föräldrar så klart)
    Men inte mitt jobb - varför jag letar nytt!

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Bling1975

Eftersom det är jag som är chefen så är det något man ibland kan sakna. Men jag är ivrigt påhejad av min partner (som jag röstade på), min närmaste kollega och några av våra underbara kunder. Allt hårt arbete är faktiskt värt det när någon uppskattar vad man gör.

Min kollegas gamla chef var riktigt bra på det där. Så fort hon hade gjort något bra så kom han med en flaska champange så hon kunde fira hur bra hon var

Numera har vi kunder som både skickar blommor och champange, det är trevligt!

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Eliva

Jag får det själv mest bara av kunder, men det är väl självklart (?) att de ska vara nöjda. Det är synd när inte chefen kan visa att de är nöjd (har både en manlig och en kvinnlig). Skulle nog sporrat mig ytterligare i stressiga arbetstider som just nu. Fundersam

• Fillay

Bara från min partner och han vet ju egentligen inte hur bra jobb jag gör. Han hör ju bara det jag berättar..

Från kollegorna hör jag inget positivt även om jag vet att jag gör et bra jobb. Min "sjef" (den av kollegane som har jobbat är längst) BARA kritiserar!! Jag har för mycket mjölk i kaffen, för lite mjölk, användar fel bricka etc etc. Jag är bara vikarie och hon är en gnällkärring utan like.

• Chaplin

Nu jobbar jag så att chefen inte riktigt ser vad jag gör. Däremot jobbar jag riktigt nära med flera av mina kollegor.

Visst uppskattar jag att min chef visar uppskattning och det gör hon, men jag uppskattar ännu mer att mina kollegor visar mig uppskattning efterom det är de som verkligen vet vad jag gör.

• sommartorpet

Uppskattad för mitt jobb är jag av alla mina kunder, lite för mycket ibland.
    Någon stöttning någonstans ifrån får jag inte och förväntar mig inte heller. Det är jag som ska vara alla andras stöttepelare och et är det jag menar med att det ibland blir för mycket. Känns lite jobbigt när folk knappt kan gå på dass innan de frågat mig om vilet jag tror är bäst det till höger eller det till vänster.
    Det är ju naturligtvis tillspetsat men det känns emmellanåt rätt tungt att ha det ansvaret att folk så blint litar på mig att allt de ska göra måste ventileras och disskuteras och jag förväntas sitta inne med alla svaren

• Justess

Ja, sedan vi bytte chef så väljer jag alternativet chefen. Trots att vi (FK) är mitt i en stor (!) omorganisation som innebär massor av jobb, stress och slit för vår chef har han alltid tid att berätta för oss vilket enastående arbete vi gör. Trots att alla i mitt arbetslag kommer att antingen byta arbetsuppgifter eller bli arbetslösa känner vi oss motiverade att lämna skeppet med flaggan i topp - tack vare vår chef.

Sedan kan jag tillägga att den chef vi hade innan var den direkta motsatsen...

• Jii

Kunde inte rösta...

JA - chefen, mina kollegor och föräldrarna till barnen på det dagis jag jobbar

• sakoline

Mina föräldrar är nog rätt/lite stolta över att jag jobbar inom äldrevården. De tycker att det är ett viktigt jobb de aldrig själva arbetat med, och tycker att det är bra att jag fortsatte efter det första sommarjobbet.

• Eliva

Intressant med alla svar, jag trodde att de som röstade "nej" skulle bli fler. Ännu så länge är det "bara" 1/4 men det är ju fel egentligen tycker jag!

Roligt att se att ni är många som känner att ni får uppskattning, speciellt från kollegor och chef!

• Euphoric

Är väl oftast cheferna, senast igår fick man en klapp på axeln. Annars e de mest folk man pratar med allmänt som tycker de verkar häftigt, även fast de e som vilket jobb som helst.

Svar på tråden Har du någon som uppskattar dig för din yrkesroll?