• Anonym (??)

Får man göra uppehåll i en löneutmätning?

Någon som haft löneutmätning från KR och fått göra någon månads uppehåll, t ex som nu vid jul?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-08 15:43:44:
    KF menar jag.

• Svar på tråden Får man göra uppehåll i en löneutmätning?
  • Anonym

Är det för att det just är jul så gör de det inte vad jag vet.
    Är det till akuta saker så får man skriva ett brev och föklara vad man ska ha pengarna man inte vill att de ska dra.. Måste vara tex medicin och ev bil om man inte kan ta sig till och från jobbet på annat vis..

• Anonym (??)

Ok, det var mest nu för att det är jul och en massa extrakostnader.

Men det får väl gå ändå.

• Anonym

Jag fick det när jag skulle flytta och hade dubbla hyror

• Anonym

KFM brukar inte vara omöjliga med uppehåll. Där jag jobbar, på ett inkassoföretag, brukar vi heller inte var omöjliga vid tex jul och semester. Ring och fråga dem!

• Anonym (??)
    Anonym skrev 2007-10-08 22:26:05 följande:
    KFM brukar inte vara omöjliga med uppehåll. Där jag jobbar, på ett inkassoföretag, brukar vi heller inte var omöjliga vid tex jul och semester. Ring och fråga dem!
    Tack! Ska nog göra det, det är inga problem i vanliga fall men nu när vintern kommer och det är jul så blir det lite kämpigt men det går ju om man måste.

Men 5500 kr i månaden det känns nu när man ska handla vinterkläder och skor till barnen. Men det känns så skönt att äntligen kunna betala sina skulder.
  • Anonym

Jag har aldrig hört talas om att man får göra uppehåll i en utmätning för att handla julklappar.
    Julklappar klassas som konsumtion och uppehåll i löneutmätning för konsumtion tror jag kan vara svårt

Skulle det gälla läkarbesök odyl, tar dom hänsyn till det och reglerar förbehållsbeloppet

När det gäller statliga skulder har KFM rätt att företräda dem. Men om det gäller andra företag som banker kreditinstitut osv kan inte KFM göra något själva.
    Där företräder ex banken sig själv

Ring gärna och fråga och lämna svar i tråden, jag är själv inte 100

• Lejån

Har märkt att de är rätt hårda med vad de lämnar förbehåll till, vet att de i vissa fall inte ens gett förbehåll för tandläkarkostnader.

(jobbar på socialtjänsten så jag kommer ju i kontakt med dem en del... )

• Anonym (Tyvärr..)

Så går de inte!! Provade de förra året..

Svar på tråden Får man göra uppehåll i en löneutmätning?