• Kärlix

Tips på bäbisvänliga ställen i Göteborg

I den här tråden tänkte jag att vi kunde samla tips på resturanger, caféer, affärer etc där det funkar särskilt bra att ha med sig sin lilla bebis.

Jag kan hittills bara tipsa om:

akademibokhandeln vid kungsportsplatsen (på övervåningen finns en lekhörna där man kan amma)

Storken på Nordenskiöldsgatan i Linné (har en kundtoalett där man kan amma och byta.)

Har ni några tips ni vill dela med er av?

• Svar på tråden Tips på bäbisvänliga ställen i Göteborg
  • Heather

Åhléns City i Nordstan har ett amningsrum längst in på barnavdelningen. :) Kanon om man inte e sugen på att amma mitt på Nordstadstorget!

ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • bufflund

Dahls på övervåningen i Arkaden är ju rätt ok. Gott om plats och gott kaffe. Tycker dock att fikabrödet är aningens dyrt och torrt. Men de har ju annat också som sallade och mackor och enklare mat.
    Skötrum finns om man lånar nyckel, det är rent och fint. Gott om barnstolar och micro finns.
    Karin.

• teambe

På Västergatan har det öppnat ett kafé som heter Glädjebubblan som ska profilera sig som ett familjekafé med mycket gott fika och bra råvaror. Man kan nå det från Vasagatan om man går upp där tvåans spårvagn kör upp vid Handels. LIgger kanske lite off om man är nere i nordstan osv, men definitivt värt ett berök om man ska på en fika och är i Vasastan. Där finns leksakshörna osv.

Sen tycker jag Bokskåpet, en bokaffär på Tredje långgatan, är ett underbart ställe där barn tas emot med öppna armar, lek och rithörna och gott om tips på bra böcker!

• Delebäck

Saluhallen Briggen vid Tredje Långgatan är stort och rymligt och man får plats med vagnen bra. Har för mig att det är ett rätt litet skötrum (var ett tag sedan jag var där)

• Snöi

H&M Kungsgatan har sköt/amningsrum längst in på barnavdelningen, man får be om nyckel.

• SchumiFerrari

Teatergatan på just teatergatan. Har varit där ett antal gånger med mellan 3-6 barn i åldrarna 6 månader-5 år och det har gått jättebra. De har inget särskilt ammingsrum/skötrum men de är vänliga och ok priser

*The Muppet!!! V25*
  • gormisen

Stadsmuseet har ett "barnens museum". En liten affär, ett kök, skolsal, mysrumm.... allt för barnen att leka i. Supermysigt! Annars kan jag bara puff för Glädjebubblan. Ett KANONFIK!!!!

• The Fairy

Puffar för mer tips!
    Själv har jag testat barnvagnsbio på Bergakungen och det funkade kalas med en 6 månaders!

• allamalla77

Cafe du Nord på grönsakstorget har gott om plats för barnvagn och toalett med skötbord.

Stadsmuseet är kanon om det regnar eller är för kallt för att vara ute och man vill vara lite mer aktiv än bara fika. Toalett med skötbord på entreplan, hissar till alla utställningar. Längst upp finns det en avdelning där lite större barn kan leka. Cafeet på entreplan har också plats för barnvagnar. Entreavgiften är 40 kr men då får man gå in resten av året på samma biljett. Och köper man biljett nu så gäller den hela 2008 också.

• LAK

Hej!

Jag har precis startat den icke vinstdrivande siten www.barnvagnscafe.se för att ge alla oss föräldrar här ute en samlingsplats för att hitta vettiga fik över landet där vi är välkomna med våra barnvagnar.
    Oavsett om du är på semester eller hemma så skall det  vara lätt att hitta ett fik med rum för oss och våra små älsklingar.
    Det blir lättare att ta sig en fika med sin/a små guldklimpar när man vet att det faktiskt går att byta blöja och värma barnmat på plats. Vi behöver DIN hjälp med utvärdering av de caféer och restauranger du besöker.
    Kika in på www.barnvagnscafe.se och skriv in dina senaste spaningar.
    Varje månad utses "Månades Spaning" av de utvärderingar som kommer in med bilder och den belönas självklart!

Kom igen! Hjälp mig göra www.barnvagnscafe.se till en kraft att räkna med i caféSverige!

//LAK

• 1978

Förr hade Hagabion bäbisbio med lägre ljud, svag belysning i salongen och stor acceptans för bebisljud. Vet inte om de har kvar det (har flyttat). De brukar visa en hel del barnfilmer också, som inte alltid går på "vanliga" biografer.

• inga76

Vill tipsa om www.mamasretro.com som ligger på Tredje långgatan. Säljer bra o billiga barn- o mammakläder samt leksaker. Missa inte! Det är dessutom ett socialt företag som startats av kvinnor som stått utanför arbetsmarknaden.

Svar på tråden Tips på bäbisvänliga ställen i Göteborg