• Lizard19

Nu har jag nog druckit nått osm inte är bra =(

Ja jag e så snurrig med all de här med vad man kan äta å inte men ha för mig att de jag druckit inte är så bra.... =(

Tonic water.... Alltså inte GIN och tonic utan bara vattnet tonic water, Innehåller ju kinin...

Kan barnet tagit skada ???=(

Ost ost ta i hyveln
  • Svar på tråden Nu har jag nog druckit nått osm inte är bra =(
  • Änglatuss

vad är kinin?
    i vilken vecka är du i

jag tog sånt som var farligt också, för afteblåsor under senare delen av grav, ringde min mamma och hon sa (hon är läkare) att i slutet av gravl 3 trimestern så växer oftast barnet och då är allt färdigbildat, sörjan för afteblåsorna kunde ge gomspalt på barnet men vår dotter föddes utan det och det var 2 ggr som jag bara var tvungen, då var nog min unda mun och jag en större fara för både mej och då vår dotter som låg i magen..

• Lizard19

Ärligt så vet jag faktiskt inte riktigt vad kinin är men har för mig det är inte bra.... *snurriga jag*

Ost ost ta i hyveln
  • irrajk

JAg fick rådet av min BM att dricka grape tonic mot myror i benen. Vet inte nu om det finns kinin i just den tonicen, men de är väl saäkert samma. Jag tror att det finsn så pass lite i drycken att det inte är något som man tror ska vara i närheten av att skada fostret.

• Jiie

OM det ska vara skadligt för bebben får du nog dricka ett par liter till...

Lilleman - Alexander/Felix/Filip/Max - Bäst Före 13/12
  • Little Ms Chatterbox

Familjen Söderström--> Vad är "afteblåsor" för något? Jag ammar så det kan hända att det är något självklart  men att jag inte fattar för att det är så grötigt i hjärnan men måste fråga, förlåt OT inlägg

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • Snirkel

Nej, kinin i de doserna är inte giftigt eller skadligt.

• Sunshine02
    Zander O Cayenne skrev 2007-10-08 18:05:47 följande:
    Familjen Söderström--> Vad är "afteblåsor" för något? Jag ammar så det kan hända att det är något självklart  men att jag inte fattar för att det är så grötigt i hjärnan men måste fråga, förlåt OT inlägg
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Afte
    ~~ min mamma - en ängel ~~
  • Piffe

Det där med grpe tonic mot myror i benen låter spännande, berätta... känner att jag har "rastlösa ben" om nätter, är det så du menar med myror i benen?

Ursäkta mig, vet att den här tråden inte handlade om det , men jag blev så nyfiken...

irrajk skrev 2007-10-08 17:57:56 följande:
    JAg fick rådet av min BM att dricka grape tonic mot myror i benen. Vet inte nu om det finns kinin i just den tonicen, men de är väl saäkert samma. Jag tror att det finsn så pass lite i drycken att det inte är något som man tror ska vara i närheten av att skada fostret.
  • Änglatuss

afteblåsor är små blåsor i munnens slemhinna gör ont som sjutton och liknar små kratrrar!

• E1981

Isåfall skulle nog sonen vara helkonstig (det är han inte), jag hade noja på tonic-water under halva graviditeten och drack 1,5 lite om dagen! Kinin är ett ämne som är milt muskelavslappnande, så kanske blev jag sugen då för jag hade mkt sammandragningar :)

• Suzisuze

Tonic water (alltså ingen sprit i he he) är ju mumma för själen- så drick bara på!

• Lizard19

D oxå jösses d var inte illa ;)

Ja men va bra då behöver man inte vara orolig då när man vaknar mitt i natten och är sugen =)

Ost ost ta i hyveln
Svar på tråden Nu har jag nog druckit nått osm inte är bra =(