Jag önskar dig lycka till med behandligen i första hand !!!!! Jag hoppas verkligen att du lyckas ändra dina tankebanor och verkligen tar dig i kragen och bestämmer dig för att INTE dricka någon gång under behandlingen. Det kommer att bli tufft. Men jag är övertygad om att du kommer att kunna få ett fantastiskt liv utan alkoholen. Men det första är att du själv måste inse att du har problem och det verkar du ju redan ha gjort. Det andra är att du själv måste vilja lyckas. Annars kommer du tyvärr inte att göra det, om du inte hittar en terapeut som verkligen kan hjälpa dig.
Men hur som helst så önskar jag dig ett innerligt och varmt LYCKA TILL!!!
Vad det gäller graviditeten så vet vi ju alla, inklusive du att alkohol och graviditet inte hör ihop, vi alla vet vilka hemska skador på fostret det ger. Dessutom vet ju de flesta också att barn som tvingas födas in och växa upp i missbrukarfamiljer mår mycket dåligt och väldigt många av dem hamnar själva i missbruk i vuxen ålder. Det vill du väl inte ? Att den du skapat, att den du älskar ska behöva vara liten och ta hand om sin Mamma. Jag tycker nog att du ska fundera en extra gång över vad du kan erbjuda detta lilla barn i den situtation du just nu befinner dig i. Vad det gäller hurvida det är svårt att bli gravid efter tre aborter eller inte kan nog en barnmorska berätta för dig bättre än jag. Men som du beskriver din situation just nu så undrar jag bara är detta i såfall ett skäl till att behålla barnet? Att du kanske inte senare kan få barn. Jag tycker du ska landa själv, må bra och bli lycklig sen skaffa familj. Det är vad du förtjänar och det är vad ditt barn förtjänar.
Ta nu hand om dig så jätte mycket och satsa nu all enerigi du har på att hitta dig själv!!!!
Skriv gärna och berätta hur det går för dig!!!
Många varma kramar från Desse