• kramizar79

Hur mycket kostar det på BB ( vid förlossning för pappan)?

Hej! Vad kostar det för pappan att sova över på BB när bebsien e född? E kostnaden olika beroende på var man bor i Sverige ?( Å kostar det nått för mig oxå?.. Å hur "dras" de pengarna (får man faktura el dras de ifrån FP)?

• Svar på tråden Hur mycket kostar det på BB ( vid förlossning för pappan)?
  • cloudberry79

Det är olika avgifter i olika landsting, här får man en faktura hem efteråt. Själva vården kostar inte, men att sova och äta på BB efter förlossningen kostar en viss summa per dygn.

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • Jiie

Ja precis, det är olika.
    Det går ofta att läsa på nätet. Bara googla på det sjukhuset du ska till.

Lilleman - Alexander/Felix/Filip/Max - Bäst Före 13/12
  • Jiie

I Göteborg:
    Östra: 80kr/dygn för mamman, 200 för pappan, inkl frukost o kvällsfika.

Mölndal: Pappan 100 kr/natt inkl frukost o kvällsfika

Varberg: ej övernattning för pappan, besökstider 8-22.

• kramizar79

Jie: Å tack så mycket! ja det blir nog östra för min del ( det liggger närmast)..

• Hemmafru

Min man fick betala 80kr och jag fick också betala 80kr för några timmar på BB, vi åkte hem samma dag.

• Jasmine1984

Jag födde på SöS i Stockholm. För mamman kostade det 80 kr/dygn, ingick frukost, lunch middag och fika. För pappan har jag för mig att det kostade 320 kr/dygn. Där ingick det samma måltider som för mamman. Vi fick en räkning hem nån vecka efter att vi kommit hem från BB.

Våra dagar i bilder: robinw.bilddagboken.se/
  • Pip73

I Östersund 2005 betalade jag 80 kr för mig och 200 kronor för pappan per dygn.

• Jiie
    kramizar79 skrev 2007-10-08 18:39:31 följande:
    Jie: Å tack så mycket! ja det blir nog östra för min del ( det liggger närmast)..
    Samma här, bor vid Ullevi/SVingeln så E20:an rätt ut!
    Fast har hört sååå mycket gott om Varberg, vi får se hur bråttom de blir hihi
  • kramizar79

tack för era svar!

Jie: Själv har ja hört mycket gott om Mölndal (men som du skrev det beror på hur bråttom man har )

• BabyJia

Jag betalade nada dem två dagarna jag stannade på BB, iofs va jag 18 år då å då kanske de blev gratis för mej?!

• tosalisa

80 kr för oss kvinnor brukar det väl vara. På mitt bb finns det något som heter familjerum(precis som det låter, dvs dubbelsäng m egen toa osv)där kostar det 275 för pappan/per dygn, och då ingår det frukost, lunch, middag o kaffe när han vill. Räkningen kommer hem på posten sen

• Dessie

I Uppsala kostar det 200 kr/dygn - då ingår säng & lakan, frukost, förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika, kvällsmat & kvällsfika.
    En faktura kommer med posten.

• Mickis74

Västerås: 200 kr/dygn för pappan.

• Mickis74

Ja, upp till 20 år är det gratis.

BabyJia skrev 2007-10-08 20:03:38 följande:
    Jag betalade nada dem två dagarna jag stannade på BB, iofs va jag 18 år då å då kanske de blev gratis för mej?!
Svar på tråden Hur mycket kostar det på BB ( vid förlossning för pappan)?