Boden bor
Är prästholmen ett bra område att bo på? Med bra menar jag om det har ett bra rykte..
Är prästholmen ett bra område att bo på? Med bra menar jag om det har ett bra rykte..
Bor bara invandrare där, så Nej jag skulle inte rekomendera det området!=/
Vilka områden har bra rykten?
Jag har ingen koll alls på boden, men känner inte för att köpa i Luleå heller då det skiljer typ fyra mil och en halv miljon på priset =/
Är det hus eller lägenhet du är ute efter?
Både bostadsrätt eller hus, spelar just nu ingen större roll. Men det ska ju kännas bra :)
Om du vill ha hyfsat nära till Luleå så är Sävast att rekommendera. Där finns både villor och bostadsrätter, men just eftersom det ligger närmast Luleå så börjar priserna bli högre där. Annars är Heden, Hamptjärnmoran och Svartbyn bra områden.
Tack! ska genast börja leta, lite trist att inte prästholmen var ett område med bra rykte, fanns en fin lägenhet där jag var lite sugen på. Men det kommer säkert 100 till fina hus och lägenheter :)
Leta vidare Om du nu kollar på lägenheter så rekomenderar jag inte Prästholmen, Sveafältet el viss del av nedre stadsdelen, där jag uppfattar det som "oroligt" mycket blandad kompott av missbrukare,invandrare,m.m. Synd för både sveafältet och prästholmen är fina områden (som tyvärr ingen vill bo i längre)
Centrum, Sanden område, Bodsvedjan (fina områden)
Och som tidigare nämt; sävast är fina villor, barnvänligt nära till sunderby sjukhus/samt luleå. Heden, Trångfors, Hamptjärmoran, Bredåker, Vittjärv, Kusträsk, Edet, Flarken, Svartbjörnsbyn, svartbyn, björkelund (fina områden att köpa hus i)
lycka till :)
www.boden.se/db/web/external.nsf/0/8F76D738721A7FF1C12570980023C17A
(Några kända hyresvärder som hyr ut lgh i Bdn)