• Miss Smilla

Till svart inredning...???

hej!

Ska göra om i vardagsrummet.
    Jag älskar svart...så jag har en svart soffa och svarta trådgardiner och en svart lampa .

Tänkte pigga upp med någon annan färg oxå ...men vet inte vilken?? Vet inte ens om tapeten ska var vit med grå fondvägg eller om jag ska ha en varmare ton som ljusbeige/sandfärgad och en fondvägg i typ samma nyans?

Ska jag ha fondväggen bakom soffan eller tv:n?

vad skulle ni valt för färger till svart inredning?

JÄttetacksam för svar....min man blir tokig på min beslutsångest snart

Snälla ni som är så duktiga hemredare....vad skulle ni ha valt...

Vore jättekul med bilder om någon mera har svart soffa...hur ni inrett..

Kram

• Svar på tråden Till svart inredning...???
  • Pettsson82

Hej! Kanske inte till någon glädje för dig men jag har exakt samma problem. Har precis renoverat och köpt nya möbler. Det blev vita och gråa väggar, svart soffa och svart/bruna möbler... Och jag behöver verkligen ha ngn färg för att piffa upp det hela, men jag kan inte bestämma mig för vilken... Rött blir lite för starkt samtidigt som man vill ha ngt som bryter av... Hmmm... Väntar och ser om du får in några kul idéer här.

Vi tog gråa tapeter på två av väggarna, den bakom soffan och den bakom TV:n och vita på de två andra... Behöver ju inte vara bara en fondvägg...

• Beckiz86

Gront kanske ? =) Ha krukor med grona vaxter kan ju kankse pigga upp lite =)

• Beckiz86

-fargade varmeljus
    -fargade kuddar
    -fargad duk

m.m. =)

• Susanneh

Vinrött och svart är fint.. Men bara så du vet,, man får damma som en galning, allt damm syns på svart...

• Lineri07

Om du gillar svart inredning skulle jag tipsa dig om denna länk;
    www.homepoint.se/index.php&task=view&id=84

gällande färger till så finns det ju väldigt många som passar bra ihop med svart. Jag skulle nog välja att komplettera med en ganska ljus färg, såsom beige. Beige, svart och vitt tycker jag är väldigt fina tillsammans. I mitt vardagsrum har jag en svart skänk mot en beige/grå fondvägg som jag trivs väldigt bra med. Resten av min inredning i rummet är förvisso inte svart, men iaf. Om du vill se en bild på vardagsrummet så ligger det uppe på homepoint; www.homepoint.se/index.php&Itemid=54&task=display&view=display&layout=album&id=21

lycka till!

• Zeelita

Har en hel del svart, eftersom mattan är svart med ljusbeige mönster så har jag ljusbeige som accent i rummet (på kuddar t ex) sen har jag en röd färg med på gardiner, andra kuddar + lite små detaljer & i nån tavla. Har hittat kuddar i beige med den röda färgen på med som binder ihop det.

• lelita

hej, jag håller också på att fixa mitt vardagsrum, älskar svart så jag kör den varianten med röt och vitt, jag haren bild än så länge på min galleri men håller på att sätta in fler, det är inte klart än men du kan kika in så kanske du får några fler ideer

• vill bli mamma meddetsamma

vi har svart soffa! välkommen in och titta!

• Nanna 55

Svart och vitt! Vitt kan vara i olika toner, jättesnyggt om du blandar olika material- t e x lurvig matta, len kudde i plysch...

Svar på tråden Till svart inredning...???