• Heydi

småbarn o kattskålar??

Ni som har småbarn o katt,vart har ni kattens mat o vattenskål för att inte barnet skall få tag på dom?

jag har haft dom på sidan av köksbänken men nu har jag fått en till katt så dom får inte plats där..

• Svar på tråden småbarn o kattskålar??
  • Hemmafru

vi har de vid bänken bredvid spisen, har  katter och de funkar bra

• Heydi

jo,precis vad jag oxå haft men den platsen är så smal.dom har varsin mat o vatten skål så det får plats men ingen katt.dessutom har gubben tröttnat på att äta hårbollar=)..

• Gnista

Vi har gjort ett hål (stort som i en kattlucka) i en plywoodskiva (ca 80 cm hög) och ställt inne i en dörrpost inne i tvättsugan (har klämt fast den med fodertunnan, det är ett utrymme innanför tvättstugan liksom). Funkar super! Inga barn eller andra djur (i detta fallet en glupsk hund) som når, men katterna kommer in och ut som dom vill

Kanske har ni nåt sånt utrymme, typ i en klädkammare eller liknande?

• Heydi

gnista-jo jag har tänkt på nåt liknande.just nu har jag dom under ett utrymme under arbetsbänken med ett tvättgaller framför,inte så snyggt med andra ord..vill ha dom så att dom syns o så att det är lätt att fylla på skålarna..kneppigt..

• Rigmor Mortis

Vi ska spärra av kontoret med grind och ha lådorna därinne. Jag tror mat och vatten får flytta in dit också.

• Heydi

ekj76-ok,hur har ni då,har ni nåt hål i grinden,eller hur tar dom sig in?

• Heydi

okej,får ta o ta en funderare på hur göra,tack för tipsen alla!

ha de!

• Stolt Farssa

Har underdelen i ett av köksskåpen till kattens matplats.
    Luckan har jag spärrat på "öppet max" ca. 2 dm. med ett snöre
    Ska snygga till det bättre med en typ av haspel så det är lättare att komma in o fylla på..

• Gnista

En barngrind med typ 10 cm under är också ett tips. Då komer dom under den. Då kan inte ett barn komma emellan.

• mejram

Vi hade skålarna på golvet i hallen. Och dottern har aldrig smakat på maten. Någon enstaka gång råkade hon stöta till vattenskålen så det spilldes, men hon lärde sig ganska kvickt att skålarna var kattens och inga leksaker. Vad jag vill säga är att gör inget bekymmer av det förrän det verkligen är ett bekymmer, det kan funka lika bra ändå.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Heydi

mejram-min dam e på allt som gör att få tag på så det skulle inte funka men ack vad skönt det vore*avis*

• Heydi

stolt farsa-är det det undre skåpet som syns på bilden när du bygger ihop soffan?

• Pingu32

med min första dotter var katternas matskålar aldrig ngt problem. Hon var inte intresserad helt enkelt. Medan andra dottern har varit helt tokig i kattmaten och äter om hon kommer åt. Hon är nu 1.5 år så hon borde ju sluta snart. Men vi har satt kattskålarna på köksbänken, den är ca 3 meter så det finns gott om plats.

• Heydi

okej..en grind låter ju smidigast om jag inte har dom på diskbänken..
    fy vad trööt jag är,hämtade hem min kattunge idag och det var nästan som att få hit en bebis-se till att dottern var försiktig med henne,se till att vår andra katt inte börjabråka med henne*gäspar*,men hon e så söööt..

Svar på tråden småbarn o kattskålar??